سردرگمی-در-میدان-هوایی-کابل-ادامه-دارد

جمعیت زیادی از مردم با نزدیک شدن به مهلت اعلام شده برای خروج از افغانستان، در مقابل نقاط ورودی میدان هوایی کابل تجمع کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که هنوز ۱۰ هزار نفر در انتظار برای خروج از میدان هوایی کابل هستند و تعداد بیشتری هم درصدد خروج از افغانستان پیش از پایان موعد اعلام شده هستند.

هرج و مرج و سردرگمی ادامه دارد؛ ورود بسیاری از افغان‌ها حتی اگر مجوز پرواز به خارج از کشور را داشته باشند نیز سخت‌تر شده است.

نادین منزا، رئیس کمیسیون امور آزادی مذهبی بین‌المللی آمریکا به بی‌بی‌سی گفته که ۱۲۵ نوکیش مسیحی از اقلیت هزاره به مدت سه روز در تلاش بوده‌اند تا وارد میدان هوایی شوند، اما تا کنون به دلیل این که نتوانسته‌اند فرم‌های اینترنتی لازم را پر کنند، به آنها اجازه ورود داده نشده است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفته است که بیش از ۳۰ مامور کنسولی سفارت آمریکا در برابر گیت‌های ورودی میدان هوایی مستقر هستند تا به افرادی که آمریکا می‌خواهند، آنها را جابجا کنند.

او گفت: خارج از میدان هوایی کابل، طالبان ایست بازرسی ایجاد کرده‌اند و ما روزانه با فرماندهان شان در ارتباط هستیم.

این درحالی است که روز گذشته، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در یک نشست خبری گفت که ما طرفدار بیرون شدن افغان‌ها از کشور نیستیم، آنها باید به خانه‌های شان بروند و از آمریکا خواست که مردم را برای ترک کشور شان تشویق نکنند.

سخنگوی طالبان تصریح کرد که کادرهای ما در کشورهای خارج در کارها و فعالیتهای ابتدایی مشغول خواهند شد.

سردرگمی در میدان هوایی کابل ادامه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد