سرک-متره-خوشحال-خان-مینه-به-نام-شهید-شیر-ولی-وردک-نامگذاری-شد

شماری از اعضای مجلس نمایندگان می‌گویند؛ شهدا بالای مردم حق دارند و نام گذاری یک سرک و دیگر بناها میتواند خاطره‌ی آنها را در دل مردم زنده نگهدارد.

به گزارش افغان خبر؛ سرک 40 متره خوشحال خان مینه امروز (سه شنبه 11 عقرب) از سوی شمار از نمایندگام مردم در مجلس نمایندگان و فعالان سیاسی و اجتماعی، به نام شهید شیر ولی وردک نام گذاری شد.

غلام فارق وردک وزیر پیشین معارف در این برنامه گفت؛ مردم افغانستان میدانند که چه کسانی شیر ولی وردک را کشته است و دشمنان مردم همواره خواسته اند که قهرمانان کشور را از بین ببرند ولی سر انجام ناکام خواهند شد.

آقای وردک افزود؛ مردم وردک از حکومت وحدت ملی خواهان رسیدگی به پرونده شهید شیر ولی وردک است و باید عامل اصلی قتل او به پنجه قانون سپرده شود. او گفت؛ تا هنوز چندین تن مرتبط به قضیه کشته شدن شیر ولی وردک دستگیر شده است اما عامل اصلی این قضیه دستگیر نگردید.

وردک بیان داشت؛ نام گذاری سرک 40 متره خوشحال خان مینه به نام شهید شیر ولی وردک یک خدمت ناچیز در مقابل خدمات این نماینده فعال و جوان کشور است که همواره تا زنده بود در راه خدمت به وطن تلاش کرد.

از سوی دیگر عرفان الله عرفان معاون منشی مجلس نمایندگان گفت؛ شیر ولی وردک یک فرد ملی گرا بود و همواره ملی فکر میکرد و در اعمال خود نیز به مردم کشور ثابت کرد بود.

آقای عرفان بیان داشت؛ خواست شیر ولی وردک این بود که تمام اقوام در این کشور وحدت داشته باشند تا دشمنان مردم افغانستان در امر تفرقه اندازی ناکام شوند.

شماری از نمایندگان و بزرگان مردم میدان وردک از رئیس جمهور کشور خواهان نام گذاری یک سرک به نام شهید ولی وردک شده بودند که رئیس جمهور دستور داد سرک 40 متره خوشحال خان مینه به نام این فرد نامگذاری شود.

شیرولی وردک، عضو مجلس نمایندگان روز یک شنبه 16 جوزا سال جاری در اثر انفجار مواد منفجره در مقابل خانه‌اش در چهارراهی قنبر در ناحیه‌ی پنجم شهر کابل کشته شد.

 

 

سرک 40 متره خوشحال خان مینه به نام شهید شیر ولی وردک نامگذاری شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد