سرگردانی-صد-هزار-بی‌جا-شده-در-افغانستان

در گزارش سازمان ملل متحد آمده ‌است که بیش از صد هزار بی‌جا شده و عودت کننده در افغانستان در هوای آزاد و زیر خیمه‌ها به سر می برند.

به گزارش افغان نیوز: سازمان ملل متحد گزارش داده است که بیش از صد هزار بی‌جا شده داخلی و افغان‌های عودت کننده در هوای آزاد و زیر خیمه‌ها یا پناهگاه‌های دست ساخت خود شان، به سر می‌برند.

درادامه گزارش آمده است، نزدیک به دو میلیون بی‌جا شده و عودت کننده به داکتر دسترسی نداشته و ۷۰۰ هزار آنها از نعمت سواد برخوردار نیستند.

این ارقام نشر شده، از نشریه دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گرفته شده که وضعیت ناگوار بیجا شدهگان و عودت کنندهگان را برجسته میکند.

افغانستان سالهای طولانی است که با جنگ، خشونت و ناامنی دست و گریبان است و اکنون نیز هرروزه واقعات متعددی از جنگ، انتحار، انفجار، قتل و ویرانی در گوشه و کنار کشور اتفاق میافتد و دهها نفر را قربانی میگیرد. فقرِ کمرشکن، بیکاری روزافزون، فساد همه گیر در بدنه ادارات افغانستان، حوادث طبیعی از قبیل خشکسالی و طوفان بر مشکل ناامنی و خشونت افزوده شده و زندگی را بر شهروندان تلخ کرده و افق آینده کشور را برای بسیاری از آنان تاریک کرده است.

سرگردانی صد هزار بی‌جا شده در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد