سفارت-چین-به-سیلاب‌زدگان-کمک-نقدی-کرد

جمعیت هلال احمر افغانی می‌گوید که سفارت چین در کابل ۱۰۰ هزار دالر کمک نقدی را به‌منظور رسیدگی به سیلاب‌زدگان اخیر در افغانستان  کمک کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ جمعیت هلال احمر افغانی امروز ( شنبه، 15 ثور)  در خبرنامه‌ای گفته است که معاون سفارت چین در کابل ۱۰۰ هزار دالر کمک نقدی را به‌منظور رسیدگی به سیلاب‌زدگان اخیر در افغانستان  ، به نورالدین ترابی، معاون این نهاد تحویل داده است.

در این خبرنامه آمده است که معاون سفارت چین در جریان تحویل‌دهی این کمک گفته است، چین تصمیم دارد با افغان‌ها در بخش‌های مختلف همکاری کند.

با این حال، وزارت دولت به امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که سیلاب و بارندگی در چند روز اخیر جان ۸ نفر را گرفته و ۳ نفر دیگر شده است.

سخنگوی این وزارت، اعلام کرده است که بارندگی و سیلاب از تاریخ ششم ثور به این‌طرف در ولایت‌های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، قندوز، سرپل و پروان خسارات جانی و مالی برجای گذاشته است.

به‌گفته‌ی سخنگوی این وزارت، در این ولایت‌ها ۱۴۰ خانه‌ی مسکونی نیز به‌گونه‌ی کلی و قسمی تخریب شده و ۲۰ جریب زمین زراعتی و ۲۰ کیلومتر جاده را نیز تخریب کرده است.

سفارت چین به سیلاب‌زدگان کمک نقدی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد