سنگ-بنای-یک-مسجد-در-ولسوالی-سربی-کابل-گذاشته-شد

مقام‌های امارت اسلامی و مسوولان شرکت ذوب آهن هوفیانی سنگ بنای یک مسجد را به مساحت ۱۰ جریب زمین، در ولسوالی سروبی ولایت کابل گذاشتند.

به گزارش افغان نیوز؛ سید عتیق‌الله سادات هوفیانی، مسوول این شرکت در افتتاح مسجد «امیرالمومنین» و مدرسه دینی «منبع العلوم» در ولسوالی سروبی ولایت کابل گفت که اعمار این مسجد و مدرسه به صورت جداگانه برای مردان و زنان در یک هزار متر مربع زمین ساخته می‌شود.

آقای هوفیانی افزود که هزینه مجموعی ساخت این مسجد یک میلیون و ۳۰۰ هزار دالر امریکایی  تخمین شده که از سوی شرکت سادات هوفیانی تمویل می‌گردد. او تاکید کرد که این مسجد بصورت جداگانه با معیارهای جهانی ساخته خواهد شد.

جاوید انصار، یکی دیگر از مسوولان شرکت سادات هوفیانی گفت که این مسجد با پارک تفریحی و حیات مجهز اعمار خواهد شد که برای مسافران و باشندگان این محل ساخته می‌شود.

محمد نبی عمری، معین وزارت امور داخله در مراسم تهداب گذاری این مسجد گفته است که این مدرسه و مسجد با تلاش‌های سراج الدین حقانی سرپرست این وزارت و با همکاری مالی شرکت سادات هوفیانی ساخته می‌شود که در آن معیارهای جهانی در نظر گرفته شده است.

یکی از باشندگان منطقه سروبی از آغاز کار این مسجد استقبال کرده و می‌گوید که این منطقه طی سال‌های متمادی از داشتن مسجد و مدرسه محروم بوده است.

او تاکید کرد که با تکمیل این مسجد و مدرسه جوانان و نوجوان این منطقه می‌توانند تحصیل‌شان را در همین مدرسه ادامه دهند.

پیش از این نورالله منیر، سرپرست پیشین وزارت معارف گفته بود که امارت اسلامی در سراسر کشور مسجد و مدرسه اعمار می‌کند.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

سنگ بنای یک مسجد در ولسوالی سربی کابل گذاشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد