سوءتغذیه-در-میان-زنان-افغان-۴۹-درصد-افزایش-یافته-است

یونیسف می‌گوید که سوءتغذیه زنان باردار و شیرده در افغانستان ۴۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ بخش افغانستان صندوق حمایت از کودکان سازمان ملا یا یونیسف روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۶ حوت) با نشر گزارشی به مناسبت ۸ مارچ، روز جهانی همسبتگی زنان، خواستار سرمایه‌گذاری در برنامه‌های تغذیه ضروری برای زنان و دختران نوجوان در افغانستان شده است.

یونیسف افزوده است که بستن مکاتب دخترانه در افغانستان و عدم دسترسی دختران به خدمات تغذیه و پشتی‌بانی از جمله برنامه سراسری توزیع فولیک اسید و آهن به دختران نوجوان، وضعیت را دشوار کرده است.

این نهاد گفته که تنوع رژیم غذایی در میان دختران و زنان نوجوان در افغانستان تا ۲۶ درصد افت کرده و این کشور در میان ۲۰ کشوری که یونیسف بررسی کرده، پس از سودان، بروندی و بورکینافاسو در ردیف چهارم قرار گرفته است.

یونیسف از کشورهای افغانستان، بورکینافاسو، چاد، اتیوپیا، کنیا، مالی، نایجر، نایجریا، سومالیا، سودان جنوبی، سودان و یمن به‌عنوان «مرکز بحران سوءتغذیه در جهان» یاد کرده است.

طبق گزارش، افغانستان از نظر مراقبت‌های دوران بارداری زنان ۱۵ تا ۴۹ سال و دسترسی به مکمل‌های غذایی و آهن، بدترین کشور در میان ۲۰ کشوری است که یونیسف بررسی کرده است.

یونیسف در گزارش خود آورده که بحران‌های مداوم و نابرابری جنسیتی باعث تشدید سوءتغذیه در میان دختران و زنان نوجوان و جوان می‌شود.

بر‌بنیاد این گزارش، بحران اوکراین، منازعه و بی‌ثباتی و خشک‌سالی در این کشورها وضعیت را بدتر کرده است.

 

 

سوءتغذیه در میان زنان افغان ۴۹ درصد افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد