سکتورهای-خصوصی-روزانه-میلیون-دالر-متضرر-می-شوند

معاون اتاق تجارت و صنایع می گوید: از زمان انفجار روز چهارشنبه کابل تا هنوز سکتور های خصوصی در کشور حدود ۳۰ میلیون دالر متضرر شده اند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع کشور به رسانه های اعلام کرده است که  "روزانه حدود 2 میلیون دالر برای سکتور خصوصی در کابل ضرر می‌رسد. که شکایت ها در این مورد به این مرگز می رسد و از خسارات شان گزارش ارایه می کنند.

آقای الکوزی تأکید کرد، حکومت افغانستان و معترضانی که سبب مسدودشدن جاده‌ها شده اند، باید به توافق برسند و سکتورهای خصوصی را بیشتر از این متضرر نسازند.

وی ابراز امیداواری کرد و گفت: "ما امیدوار استیم که هردو طرف یک راه بیرون‌رفت پیدا کنند و به زودترین فرصت این معضل حل شود. اقتصاد و تجارت را فلج کرده اند".

اتاق تجارت و صنایع افغانستان اظهار داشت  در یک هفتۀ اخیر به دلیل ناامنی‌ها و مسدودبودن جاده‌ها، سرمایه گذاران حدود ۱۴ میلیون دالر ضرر کرده اند، حکومت افغانستان باید هرچه زودتر به این مشکل راه حل بیابد.

در همین حال شماری از دکانداران در شهر کابل نیز از نبود فروشات و متضرر شدن از ناامنی‌ها اخیر شاکی اند.

سیف‌الدین سیحون، استاد خاطر نشان ساخت ادامه این وضعیت سبب افزایش قیمت‌ها و ضرر واردکردن به اقتصاد مردم خواهد شد.

او افزود "وقتی رفت و آمد محدود شود، طبیعی است که مردم هم بخاطر تأمین نیازمندی‌های اولیۀ شان با چالش و دشواری روبرو می‌شوند، قیمت‌ها را بلند می‌برد، و هم‌چنان رفت و آمد مردم آسیب می‌بیند، فروش تنقیص پیدا ‌می‌کند، گردشگری و فعالیت‌های ترانسپورتی کاهش پیدا می‌کند. همۀ اینها چرخش فعالیت‌های اقتصادی روزمره را کاهش می‌دهد".

در همین حال نجیب دانش، سرپرست سخنگوی وزارت امور داخلۀ اضافه نمود که معترضان خواسته اند تا به گونه‌ای برخورد کنند که به باشندگان کابل مزاحمت ایجاد نشود.

آقای دانش گفت :"کسانی که خیمه‌های تحصن هستند باید طوری برخورد کنند که مزاحمت به شهروندان و کسانی که از این جاده‌ها می‌گذرند و سبب مسدود شدن جاده‌ها نشوند، خواهش ما اینست که در این مورد با ما و پولیس شان همکاری کنند".

 

سکتورهای خصوصی روزانه 2 میلیون دالر متضرر می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد