سکوت-جامعه-جهانی-نسبت-به-اقدامات-طالبان-شرم‌آور-است

شماری از زنان در کابل در اعتراض به سکوت جامعه‌ی جهانی نسبت به مسدود ماندن مکاتب به روی دانش آموزان دختر و ممنوعیت کار زنان توسط طالبان گردهمایی برپا کرده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ این زنان امروز( سه‌شنبه، 4 عقرب) در برابر دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد«یوناما» حرکت اعتراضی برپا کرده و گفتند که جامعه جهانی، سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری در برابر اقدامات طالبان مبنی بر محدودیت آموزش دختران و زنان تا کنون بی اعتنا بوده اند.

زنان معترض با سردادن شعار «حق آموزش، حق کار، حقوق اساسی زنان است» خطاب به جامعه‌ی جهانی به‌ویژه سازمان ملل متحد تاکید کردند که بی‌اعتنایی‌شان در برابر این اقدامات طالبان «شرم‌آور» است.

در شعارهای زنان معترض تاکیده شده است که «زن هم بشر است» و «جهان چرا نابودی زنان را تماشا می‌کند».  آنان شعار دادند که «تاریخ از سکوت جامعه‌ی جهانی» در این مورد «شرمنده» خواهد شد.

این معترضان خواستار ملاقات و صحبت در مورد حقوق زنان با دیبرا لاینز، نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان شده‌اند.

این در حالی است که هفته پیش نیز شماری از زنان در شهر کابل نسبت به مسدود ماندن مکاتب به روی دختران و ضعیت بد اقتصادی تظارات کردند. این اعتراض زنان با خشونت طالبان روبه‌رو شد.

سکوت جامعه جهانی نسبت به اقدامات طالبان شرم‌آور است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد