سگ-های-ولگرد-درصد-زباله-های-سطح-شهر-را-تولید-می-کنند

رییس موسسه میو انیمل هوم می گوید: از تولید مثل و غذا دادن به سگ های ولگرد سطح شهرها باید جلوگیری شود چرا که آنها در تولید زباله ها و کثافات شهرنقش موثری دارند

به گزارش آژانس افغان خبر: عبدالجلیل محمدزی، رییس موسسه میو انیمل هوم امروز یک شنبه(3 دلو) در نشست خبری به خبرنگاران گفت: موسسه بین المللی میو انیمل هوم به منظور از بین بردن خطرات حیوانات کوچک چون سگ، پیشک (گربه)و سایر حیوانات مضرکه در شهر برای مردم مشکل ایجاد می کنند،تشکیل شده که اکنون در افغانستان نیز برای کاهش خطر  حیوانات وحشی مانندسگ های هار(دیوانه) کار خواهند نمود.

رییس موسسه میو انیمل هوم تصریح می کند که سگ های هار (دیوانه) در سطح شهر کابل برای مردم مشکلات زیادی را به بار آورده که با واکسن نمودن این حیوان بهمرور زمان از بین خواهند رفت.

وی همچنان اضافه کرد این واکسن برای مردم نیز طزریق می شود که در صورت گزیدگی توسط این سگ های،از خطر  فوت و مبتلا شدن به بیماری های ناگوار جلوگیری شود.

آقای محمد زی همچنان یاد آور شده که این سگ ها در کاهش زبیایی شهر نیز نقش دارد که با از بین رفتن این ها کابل به یک شهر پاک تبدیل خواهد شد.

عبدالجلیل محمدزی اظهار داشت، سگ ها هار (دیوانه) پس از واکسن شدن آرام می شوند و در صورتی که کسی را بگزد نمی تواند باعث از بین رفتن مردم شود.

او درارتباط به افزایش این سگ ها درشهر می گوید، غذا دادن به این سگها توسط بعضی خانواده ها، جفت گیری از این سگها و کشتار دسته جمعی ،باعثافزایش آنها در سطح شهر می شود.

در پایان این کنفرانس خبری توافقنامه ای میان شاروالی کابل با این موسسه بین المللی جهت همکاری در پاک سازی شهر کابل به امضا رسید.

سگ های ولگرد 75درصد زباله های سطح شهر را تولید می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد