ادامه-فساد-اداری؛-جنگ-های-داخلی-را-شعله-ور-میکند

دیدبان شفافیت افغانستان میگوید که باید همه نهاد ها برای مبارزه با فساد هماهنگ عمل کنند، در غیر آن ادامه فساد اداری جنگ های داخلی را در کشور شعله ور خواهد کرد.

به گزارش افغان خبر: سید اکرام افضلی رئیس دیدبان شفافیت افغانستان در برنامه کنفرانس خست قهرمانان امانت داری در کابل امروز پنج شنبه (7دلو) بیان کرد که مبارزه با فساد تنها مسئولیت حکومت نبوده و باید نهاد های مدنی، سیاسی و آموزشی در این راستا فعالیت نمایند.

وی افزود که دیدبان شفافیت در 9 ولایت در دور اول 40 تن را برای مبارزه با فساد و ریشه کن سازی این پدیده آموزش داده است و قرار است در آینده نیز 40 تن دیگر را در این مورد آموزش دهد.

این مسئول دیدبان شفافیت همچنان بیان میکند که دولت تاکنون به وعده هایش به صورت درست عمل نکرده است و دو سال قبل گفته بود کمیته مبارزه با فساد را ایجاد میکند، اما تاکنون این حرف را به عمل پیاده نکرده است.

آقای افضلی هشدار میدهد که باید دولت جلو گسترش فساد اداری را بیگیرد در غیر آن جنگ های داخلی دوباره شعله ور میشود.

در همین حال عبدالستار مراد وزیر اقتصاد کشور میگوید که حکومت حامی برچیده شدن فساد در کشور است و بر اساس درجه بندی جهانی افغانستان در عرصه مبارزه با فساد 5درجه سعود نموده است.

آقای مراد علاوه کرد که حکومت پیشین در عرصه مبارزه بافساد ضعیف عمل کرده و به همین دلیل کمک های جامعه جهانی در طول پانزده سال پراکنده شده است.

وی علاوه میکند که امنیت نیز وابسته به مبارزه با فساد است و در صورت ریشه کن شدن فساد امنیت کشور نیز تامین خواهد شد.

جورج کنگهم سفیراتحادیه اروپا در افغانستان در این برنامه عنوان نمود که باید افغانستان متکی به خود شود و کشور های جهان تا سال 2020 میلادی افغانستان را یاری میرسانند.

او بیان داشت که فساد در افغانستان هنوز زیاد است و ادامه این روند جامعه جهانی را نیز تهدید میکند.

 

ادامه فساد اداری؛ جنگ های داخلی را شعله ور میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد