سیاست-سرکوب-تمام-جنبه‌های-زندگی-زنان-افغانستان-را-فرا-گرفته

سازمان عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود گفته که سیاست سرکوب خفقان‌آور حکومت سرپرست تقریباً همه جنبه‌های زنده‌گی زنان افغانستان را فرا گرفته است.

به گزارش افغان نیوز؛ این سازمان امروز (چهارشنبه، ۵ اسد) در تازه‌ترین گزارش خود به زندگی زنان در افغانستان و بازداشت زنان معترض از سوی نیروهای امارت اسلامی، بازداشت زنان به اتهام فساد اخلاقی و افزایش چشم‌گیر ازدواج کودکان پرداخته است.

اگنس کامالار، دبیر کل عفو بین‌الملل با ابراز نگرانی از سرکوب خفقان‌آور زنان افغانستان گفته است:« سیاست‌های سخت‌گیرانه طالبان میلیون‌ها زن و دختر را از حق داشتن زنده‌گی امن و آزاد محروم می‌کند».

طبق این گزارش زنان در پاسخ به اعتراضات مسالمت‌آمیز برای اعاده حقوق‌شان با موجی از آزارواذیت، بازداشت‌های خودسرانه، ناپدیدشدن و شکنجه‌های جسمی و روانی از سوی حکومت روبه‌رو شده‌اند.

بر اساس یافته‌های عفو بین‌الملل نرخ ازدواج کودکان و ازدواج‌های اجباری در افغانستان زیر سلطه امارت اسلامی در حال افزایش است.

این سازمان از دولت‌های عضو سازمان ملل خواسته است که هرچه زود‌تر استراتژی قوی و هماهنگ را برای حمایت از زنان افغان ایجاد کنند.

مقام‌های امارت اسلامی تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

سیاست سرکوب تمام جنبه‌های زندگی زنان افغانستان را فرا گرفته

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد