شاهراه-هرات-قندهار-را-مسدود-خواهیم-کرد

اعتراض کننده گان در ولایت فراه تصمیم دارند تا صبح روز دوشنبه مسیر شاهراه هرات -قندهار که از مسیر فراه رودمی گذرد را مسدود نمایند و تازمانیکه به خواسته های شان رسیده گی صورت نگیرد، این جاده را بروی ترافیک باز نخواهند کرد.

به گزارش افغان خبر، شماری از مردم ولایت فراه از نیمه های هفته ی گذشتهدر تجمع اعتراضی خواهان برکناری والی این ولایت هستند و آنها بیان داشتندکه صبح روز دوشنبه 4 دلو مسیر شاهراه هرات -قندهار که از مسیر فراه رودمی گذرد را مسدود نمایند و تازمانیکه به خواسته های شان رسیده گی صورت نگیرد، این جاده را بروی ترافیک باز نخواهند کرد.

مظاهره کننده گان درجاده های شهرفراه خیمه تحصن برپا کرده اند، می گویند بی پروائی ها ومدیریت نادرست رهبری این ولایت سبب شده، تا  ناامنی وفساد اداری درفراه به اوج خود برسد و طالبان نیز با استفاده از این فرصت بیشتربخش های این ولایت را از اداره حکومت در تصرف خود در بیاورند.

اما سخنگوی والی فراه مظاهره کننده گان را شماری مردان ناشناخته می خواند وتاکید میکند که خواسته های این مظاهره کننده گان خواسته همه باشنده گان این ولایت نیست.

ولایت فراه درحوزه غرب کشور قرار دارد، که  مسئولین آن از چندی بدینسو همواره متهم به ضعف مدیریتی و فساد اداری میباشند.

ده ها باشنده ی این ولایت دراعتراض به آنچه سو مدیریت وبی پروائی مسئولان این ولایت به ویژه والی فراه می خوانند، دست به تظاهرات زده و رهبری و مسئولان محلی این ولایت را متهم به فساد اداری میکنند.

اعتراض کنندگان میگویند طالبان تا دروازه های شهر فراه رسیده اند وساحه حاکمیت دولت درشهر و ولسوالی های فراه بگونه بی پیشینه محدود شده است.  

این معترضین از حکومت مرکزی می خواهند که والی فراه را ازکاربرکنارکند.

معترضان دربرخی جاده های شهرفراه خیمه تحصن برپا کرده اندوبه خواسته هایشان تاکید می کنند. آنان میگویند: تا زمانیکه دولت مرکزی به خواسته های شان رسیده گی نکند، دست از تظاهرات برنمی دارند.

درهمین حال سخنگوی والی فراه: این معترضین را اشخاص نامعلومی میخواند، که از آدرس نامعلوم در شهر فراه به گونه ی وحشت، هرج و مرج راه انداخته و بخاطر منافع شخصی خود دست به مظاهره زدند.

محمد ناصر مهری سخنگوی والی فراه این اتهام ها را بی بنیاد می خواند وتاکید میکند که درمقایسه به یک سال پیش ناامنی ها وفساد اداری دراین ولایت بگونه چشم گیری کاهش یافته است وخواسته های این مظاهره کننده گان خواسته باشنده گان این ولایت نیست.

ناامنی ها وپیش روی طالبان بسوی شهرومرکزولسوالی های فراه درچهارماه گذشته سبب شده ، تا صد ها باشنده این ولایت فراه را ترک کنند.

همچنان گفته های وجود دارد، که اداره ی محلی فراه برای طالبان آن ولایت از عواید گمرک فراه، امتیاز دهی میکند.

شاهراه هرات -قندهار را مسدود خواهیم کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد