شش-هزار-کودک-در-کشور-مبتلا-به-بیماری-سوراخ-قلب-هستند

مسوولان جمعیت هلال احمر میگویند: این اداره از سال ۲۰۰۸ تا اکنون ۱۱۲۰۰ کودک مبتلا به بیماری سوراخ قلب در سراسر کشور را شناسایی کرده که از این میان شش هزار تن آنها تداوی نشده اند.

به گزارش افغان خبر: داکتر سلیم بهرمند رییس خدمات جمعیت هلال احمر امروز (چهار شنبه ۱۰ قوس) در یک برنامه خبری گفت: اداره جمعیت هلال احمر  از سال ۲۰۰۸ تا اکنون ۱۱۲۰۰ کودک مبتلا به مریضی سوراخ قلب را در سراسر کشور شناسایی کرده است که تا اکنون ۵۲۰۰ کودک را درمان کرده نموده و ۶ هزار تن دیگر ان به دلیل کمبود بودجه درمان نشده است.

آقای بهرمند گفت: جمعیت هلال احمر بودجه کافی برای تداوی بیماران سوراخ قلب در سراسر کشور در اختیار ندارد و باید حکومت و سرمایه داران با این اداره همکاری کنند تا این مریضی از سراسر کشور ریشه کن شود.

به گفته رییس خدمات جمعیت هلال احمر: هزینه هر بیمار مبتلا به سوراخ قلب بین ۹۰۰ تا ۳ هزار دلار امریکایی میشود که اگر ۶هزار بیمار مبتلا به این بیماری درمان شود نیاز به ۱۲ میلیون دلار است.

بهرمند افزودِ: در سال جاری ۹۵۰ بیمار مبتلا به سوراخ قلب از سوی اداره جمعیت هلال احمر درمان شده است که این رقم با تناسب به امار بیماران سراخ قلب در کشور ناچیز میباشد.

آقای بهرمند ابراز داشتِ: به اساس امار که جمعیت هلال احمر در دست دارد از هر سه مریض مبتلا به سوراخ قلب یک تن ان به دلیل نبود بودجه و امکانات جان خود را از دست میدهد. او افزود: برای جلوگیری از این مشکل  باید حکومت و نهادهای بین المللی با اداره جمعیت هلال احمر همکاری کنند.

او گفتِ: یک شفاخانه در کابل اعمار شده است که میتواند بیماران مبتلا به سوراخ قلب را درمان کند که با اعمار این مکان دیگر مریضان به خارج کشور نخواهد رفت.

آقای بهرمند بیان داشتِ: دلیل افزایش بیماری سوراخ قلب آگاهی مردم نسبت به این مریضی است که در گذشته مردم آگاهی و مراکز شناساسی در کشور وجود نداشته است اما در حال حاضر در ۳۴ ولایت کشور مراکز شناسایی وجود دارد.

بیماری سوراخ قلب یکی از بیماری است که هر سال جان صدها نفر را در کشور میگیرد.

شش هزار کودک در کشور مبتلا به بیماری سوراخ قلب هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد