شمار-بی‌جا-شده‌گان-داخلی-در-کشور-به-۴٫۱-میلیون-نفر-رسید

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان می‌گوید که در نتیجه افزایش ناامنی‌ها در افغانستان، شمار بی‌جا شده‌های داخلی در این کشور، به ۴٫۱ میلیون نفر رسیده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: این کمیشنری، دیروز(چهارشنبه، سی‌ام میزان)  با نشر اعلامیه‌ای گفت که در سال روان ۲۲۰ هزار نفر و در سال گذشته میلادی ۴۵۶ هزار نفر در داخل افغانستان بی‌جا شده‌اند.

بربنیاد این اعلامیه؛ تنها در نتیجه درگیری‌های اخیر نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در ولایت هلمند، بیش از ۵ هزار خانواده بی‌جا شده‌اند.

شمار این بی‌جا شده‌ها نزدیک به ۴۰ هزار نفر می‌رسد که در ۱۵ روز گذشته در ولایت هلمند از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

کارولین وان بورن، مسوول بخش افغانستان کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان خواستار کمک‌های فوری برای بی‌جا شده‌های داخلی در ولایت هلمند شد.

وی گفته است: «به حمایت فوری بیشتر نیاز است، زیرا افزون بر همه‌گیری ویروس کرونا، این کشور با آزمون ناامنی دست و پنجه نرم می‌کند.»

در همین حال کمیسیون مستقل حقوق بشر نیز می‌گوید که در نتیجه حملات جنگ‌جویان گروه طالبان در ولایت هلمند، نزدیک به ۴۰ هزار نفر بی‌جا شده‌اند.

این کمیسیون از طرف‌های درگیری خواسته است که جنگ را فورا متوقف و در مورد برقراری اتش‌بس به توافق برسند تا به وضعیت دشوار بی‌جا شده‌ها رسیدگی شوند.

این درحالی است که عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در پیوند به رویداد مرگ‌بار تخار اعلام نموده که این‌گونه حملات بی‌رحمانه، روی روند جاری صلح تأثیر گذاشته و بی‌اعتمادی را افزایش می‌بخشد.

شمار بی‌جا شده‌گان داخلی در کشور به ۴٫۱ میلیون نفر رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد