شمال-افغانستان-با-بحران-اجتماعی-مواجه-است

مجلس نماینده‌گان افغانستان از وضعیت بیجاشده‌گان ولایات فاریاب، جوزجان و سرپل در شمال افغانستان به شدت ابراز نگرانی کرده و گفته است که شمال با بحران اجتماعی مواجه است.

به گزارش افغان نیوز: شماری از نماینده‌گان ولایات شمالی افغانستان می‌گویند که در اثر جنگ‌های اخیر در ولایات فاریاب، جوزجان و سرپل هزارها تن مجبور به ترک خانه‌های شان شده و در وضعیت بدی قرار دارند.

عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس روز دوشنبه از اداره عالی مبارزه با حوادث طبیعی و جمعیت افغانی سره میاشت خواست که کمک‌های مورد نیاز را به این خانواده‌ها برسانند.

او افزود: «یک تعداد افرادی‌که در ولایات فاریاب، سرپل و جوزجان از سوی تروریستان بین‌المللی بی‌جا شده‌اند، این یک فاجعه است. بالای کمیته حالات اضطرار و سره میاشت صدا می‌زنم، هر قدر که زود می‌شود به مشکل بی‌جا شده‌گان رسیده‌گی کنند.»

بر بنیاد اطلاعات، در برخی ولایات شمالی کشور درگیری میان نیرو های امنیتی و گروه‌های طالبان و داعش افزایش یافته ‌است. در نتیجۀ درگیری‌ها مردم مجبور به ترک خانه‌های شان شده‌اند.

سید محمد حسین شریفی بلخابی یک عضو مجلس می‌گوید که ۵۰۰ خانواده به اثر جنگ‌ها در منطقه میرزا اولنگ ولایت سرپل از محلات‌شان بی‌جا شده و در مناطق مختلف این ولایت با وضعیت ناگواری به سر می‌برند.

کمیشنری عالی سازمان ملل‌متحد در امور مهاجرین چند قبل گفته بود که حدود نیم میلیون بی‌جا شده و عودت کننده به کمک‌های اولیه نیاز دارند.

در عین حال ادارۀ عالی مبارزه با حوادث طبیعی افغانستان می‌گوید که پول و مواد غذایی به اندازه کافی به ولایات کشور فرستاده شده‌است که به نیازمندان توزیع می‌گردد.

شمال افغانستان با بحران اجتماعی مواجه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد