شهرندان-از-کمبود-برق-شکایت-دارند

شماری از شهروندان کابل در آستانه‌ی فرا رسیدن فصل گرما، از کم‌بود و پرچاوی های برق شکایت دارند و از مسوولان ا.ا می‌خواهند که در تامین برق ثابت برای مردم تلاش جدی نمایند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد قادر، یکی از مطبعه‌داران کابل در گفتگو با آژانس افغان نیوز می‌گوید که پرچوی‌های برق در پایتخت در چند روز اخیر افزایش یافته است.

آقای قادر، افزود که با شروع فصل گرما در کشور پرچوی برق افزایش می‌یابد که در نبود برق دوامدار برای کار دکانداران و تولید کنندگان مشکل ایجاد می‌شود.

او می‌گوید که در نبود برق نمی‌تواند کتاب‌ها را چاپ کند و با برق جنراتور هزینه‌ی مصارفش بیش از حد بالا می‌رود.

همایون، یکی دیگر از باشندگان کابل در گفتگو با آژانس افغان نیوز می‌گوید که برق کابل نه تنها در فصل تابستان بلکه؛ در تمام فصل‌های سال‌ با مشکلات زیاد مواجه است.

آقای همایون بیان داشت که در طول ۲۴ ساعت، ۶ ساعت برق ندارد و در این فصل گرما پرچاوی برق از یک سو، بالا رفتن قیمت مواد خوراکه از سوی دیگر بر مردم نادار و ناتوان فشار وارد می‌کند.

او از مسوولان حکومتی خواست تا در تامین برق ثابت در پایتخت بیشتر تلاش و پرچاوی‌های برق را در طول شبانه روز کاهش دهند.

این باشنده‌ی کابل هم‌چنان از مسوولان حکومتی خواست که در قسمت بندهای برق موجود در کشور تلاش جدی نمایند تا تولیدات برق کشور افزایش یابد.

در همین رابطه، صفی الله احمدزی، رییس عملیاتی شرکت برق رسانی افغانستان ( برشنا) درباره پرچاوی‌های برق در کابل و ولایت‌های کشور می‌گوید که با شروع شدن فصل گرما پرچاوی‌های برق افزایش یافته است.

وی در ادامه می گوید که آنان در تلاش است تا برق پارک‌های صنعتی شهر کابل را از 24 ساعت به 8 ساعت کاهش داده و ساعات برق‌ را در ساحات رهایشی و تجارتی افزایش دهد.

آقای احمدزی افزود که برشنا در تلاش است تا برق وارداتی کشورهای همسایه را به طور مساویانه به شهروندان کشور توزیع نماید.

او بیان داشت که با تکمیل سازی باقی‌مانده پروژه‌های لین انتقال برق ۵۰۰ کیلوولت شبرغان - دشت الوان و توسعه سب‌ستیشن دشت الوان، روند انتقال برق از کشور ترکمنستان به افغانستان به صورت مطمئن و ارزان فراهم خواهد شد و نزدیک به ۹۵ درصد مشکلات شهروندان کشور برطرف خواهد شد.

رییس عملیاتی شرکت برق رسانی از شهروندان کشور خواست که در فصل گرما از استفاده بی‌رویه برق جلوی نمایند تا به تمامی شهروندان کشور برق به طور مساویانه توزیع شود.

این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد برق مورد نیاز کشور از ازبیکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ایران تامین می‌شود و تنها ۲۰ درصد برق کشور از منابع داخلی تولید می‌شود.

شهرندان از کمبود برق شکایت دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد