شهروندان-از-طرح-یک‌‌سان-سازی-معاشات-استقبال-کردند

شهروندان و اعضای جامعه مدنی، طی یک گردهمایی در مقابل دروازه پارلمان کشور دست به اعتراض زده و می‌گویند که طرح یک‌‌سان سازی معاشات کارمندان پایین رتبه دولتی خط سرح مردم افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز: سید یاسین متین، فعال مدنی، امروز شنبه( 27، جدی ) در این گردهمایی گفت؛ تا زمانی که طرح یک‌سان سازی معاشات کارمندان پایین رتبه دولتی عملی نشود، مجلس نمایندگان نباید بودجه سال 1400 را تصویب کند.

آقای متین بیان کرد، «بی عدالتی در معاشات کارمندان پایین رتبه دیگر قابل پذیرش نیست و اگر حکومت به خواسته‌های ما توجه نکند، کارمندان اعتصاب کاری خواهند کرد.»

وی همچنان گفت: عدم مساوات در حقوق اتباع توهین بزرگ است و باید به این معضل پایان داده شود. بنابراین، حکومت نباید با این طرح مخالفت ورزد.

از سوی هم، پیمان نظامی یک تن از کارمندان پایین رتبه دولتی می‌گوید که شهروندان از طرح مجلس نمایندگان حمایت کرده و در برابر این بی عدالتی‌ها ایستادگی خواهند کرد.

وی افزود: اگر حکومت در این شرایط بحرانی با طرح هم‌سان سازی معاشات مخالفت کند؛ مردم در کنار حکومت نخواهد بود.

به گفته او؛ درصورتی که دولت به خواسته های شهروندان توجه نکند، اعتصاب کاری و تظاهرات گسترده در سایر ولایات به شمول پایتخت نیز راه اندازی خواهد شد.

چند روز پیش، شورای منتخب معلمین افغانستان نیز در پیوند به طرح هم‌سان سازی معاشات دست به اعتراض زده و خواهانی تامین عدالت در نحوه‌ای پرداخت معاشات پایین رتبه دولتی شدند.

این در حالی است که قرار بود امروز طرح هم سان سازی معاشات در مجلس نمایندگان به تصویب برسد اما گفته می‌شود که طرح دوم پیش نویس بودجه سال مالی 1400 نیز با اکثریت آرای اعضای مجلس نمایندگان رد گردیده است.

شهروندان از طرح "یک‌‌سان سازی معاشات" استقبال کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد