شهروندان-سیک-و-هندوی-افغانستان-در-انتظار-رفتن-به-هند

ایندین اکسپرس، گزارش داده که حدود ۱۰۰ شهروند سیک و هندوی افغانستان، در انتظار دریافت ویزای هند هستند تا به دهلی بروند.

به گزارش افغان نیوز؛ گورنم سینگ راجوانشی، رییس کمیته مدیریت گوردواره کابل، به این رسانه گفته که ۱۰۰ نفر از آن‌ها در انتظار تکمیل ویزا برای اعضای خانواده‌شان هستند تا از افغانستان خارج شوند.

او که روز جمعه، ۲۱ اسد، با پنج تن از اعضای خانواده‌اش به هند رسیده است، می‌گوید که پسرش در میان کسانی است که در انتظار ویزای الکترونیکی از سوی هند است.

راجوانشی اضافه کرده که برای بیشتر هندوها و سیک‌های افغانستان دشوار است که با جا گذاشتن یکی از اعضای خانواده‌اش در افغانستان، به هند بروند.

او گفته است:« وضعیت آنقدر ناآرام است که نمی‌توانیم اعضای خانواده، به‌ویژه زنان و کودکان را حتی برای یک دقیقه در آن‌جا تنها بگذاریم».

او تاکید کرده‌است:« ما در آن کشور [افغانستان] به دنیا آمدیم، در آنجا بزرگ شدیم، در آنجا خانه داریم، اما حتا نمی‌توانیم تصور کنیم که دوباره به آن مکان بازگردیم».

از چند سال به این‌سو و به‌ویژه پس از تسلط امارت اسلامی، اقلیت‌های قومی و مذهبی در افغانستان هدف حملات تروریستی قرار گرفته‌اند.

دولت هند پیشتر اعلام کرده بود که به شهروندان سیک و هندوی افغانستان که در معرض تهدید و خواستار تخلیه از افغانستان هستند، پناهنده‌گی می‌دهد.

شهروندان سیک و هندوی افغانستان در انتظار رفتن به هند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد