شهروندان-مشکلات-خانواده‌های-فقیر-چند-برابر-شده‌است

شهروندان کابل از نخستین بارش برف در زمستان پیشرو استقبال کرده و می‌گویند که با این بارف‌باری‌ها مشکلات خانواده‌های فقیر که نان در سفره و سوخت برای گرما ندارد، دو چند شده است.

به گزارش افغان‌ نیوز؛ بارش نخستین برف در کابل و شماری از ولایت‌های کشور بامداد امروز (پنج‌شنبه، ۸ جدی) آغاز و تا کنون ادامه دارد.

شماری شهروندان کابل از بارش برف استقبال کرده و می‌گویند که هرچند بارش برف و باران در فصل زمستان برای هوای آلوده و زنده شدن زمین سودمند است اما؛  چالش‌ها و مشکلات خانواده‌های نادار دو چند شده است.

آنان می‌گویند که بارش برف در کنار سایر پیامدهای مثبت اقلیمی و طبیعی برخی شهروندان را با دشواری‌های گوناگونی روبرو ساخته است. 

علی مظفری‌، یکی از شهروندان کابل می‌گویند که امسال وضعیت اقتصادی خانواده‌ها به دلیل نبود کار و فقر خوب نیست وبیشتر خانواده‌ها برای گرم کردن خانه‌هایشان سوخت ندارند. 

او افزود: مردم  برای خرید مواد سوخت، چوب و سنگ زغال پول ندارند و مشکلات آنان در زمستان امسال با بارش برف و باران دو چند خواهد شد. 

سهیل ادیب از دیگر شهروندان کابل گفت: مشکلات آن شمار از شهروندان کشور که در اثر زمین‌لرزه و سیلاب‌ها از خانه‌های‌شان بیجا شده اند، در زمستان پیشرو چند برابر خواهد بود. 

او افزود که بیشتر بیجاشدگان هنوز زیر چادر زندگی می‌کنند و هوای سرد زمستان برای آنان و کودکان‌شان تاقت فرسا است.

مصطفی کریمی، شهروند کابل نیز از بارش نخستین برف در کشور ابراز خرسندی کرده اما؛ می‌گوید که  سپری کردن این زمستان برای بیشتر خانواده‌ها به دلیل نداشتن مواد سوخت، دشوار خواهد بود. 

کریمی از حکومت و موسسات بین‌المللی خواستار کمک به مردم افغانستان شده و گفت که جهان نباید مردم افغانستان را در زمستان پیشرو فراموش نماید.

این در حالی است که برف‌باری‌های شدید در غور بزرگ‌راه و راه‌های مواصلاتی این ولایت را مسدود کرده است.

 

 

شهروندان: مشکلات خانواده‌های فقیر چند برابر شده‌است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد