صنعتکاران-برای-قربانیان-زلزله-اخیر-میلیون-افغانی-کمک-کردند

انجمن صنعتکاران افغانستان می‌گوید که تاجران و سرمایه‌گذاران کشور برای قربانیان زمین‌لرزه ولایت پکتیکا و خوست ۱۵ میلیون افغانی کمک کرده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالبصیر تره‌کی، رییس اجرایی انجمن صنعتکاران افغانستان امروز(شنبه، 4 سرطان) در نشست خبری که در مورد دیدار ملا‌هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان با تاجران کشور، برگزار شده بود، گفت که سرمایه‌گذران کشور 15 میلون افغانی به زلزله‌زدگان ولایت‌های پکتیکا و خوست کمک‌ کرده‌اند.

 

تره‌کی در این نشست خبری خواستار توجه جدی امارت اسلامی در زمینه مشکلات برق صنعتکاران شده و گفت: اگر روی بندهای برق‌ کشور سرمایه‌گذاری شود، افغانستان می‌تواند به کشورهای همسایه نیز برق صادر نماید.

او تاکید کرد که تنها دریای کنر ظرفیت تولید 3 هزار میگاوات برق دارد و با سرمایه‌گذاری روی این دریا، افغانستان می‌تواند 1 هزار و 200 میگاوات برق به کشورهای همسایه صادر نماید.

عبدالجبار صافی، رییس انجمن صنعتکاران با اشاره به زمین‌لرزه مرگبار اخیر در ولایت‌های پکتیکا و خوست بیان کرد که تاجران و سرمایه‌گذران کشور حمایت خود را از آسیب‌دیدگان این زمین‌لرزه اعلام نموده و به زودترین فرصت کمک‌های آنان به این ولایت‌ها فرستاده می‌شود.

صافی گفت که ملا هبت‌الله آخوندزاده در نشست که با 30 تجار کشور در قندهار داشت، سرمایه‌گذران و بازرگانان را رکن اساسی جامعه خوانده و عده همکاری در بخش صنعت و تجارت داده است.

او افزود؛ ملا هبت‌الله آخوندزاده برای سرمایه‌گذاران و تاجران کشور در نشست قندهار اطمینان داد که هر نوع مشکلات در زمینه سرمایه‌گذاری را به زودترین فرصت حل خواهد کرد.

نجیب الله صدیقی، معاون انجمن صنعتکاران از مشکلات و چالش‌های موجود در زمینه سرمایه‌گذاری در کشور یادآور شده و گفت که امارت اسلامی باید از سکتور صنعت حمایت نماید تا کشور از لحاظ اقتصادی خود کفا شود. او تاکید کرد که اگر از سکتور صنعت حمایت شود افغانستان به کشور صنعتی تبدیل خواهد شد.

به باور معاون انجمن صنعتکاران، اگر کار روی معادن افغانستان آغاز شود، بحران فقر و بیکاری در کشور حل خواهد شد. او تاکید کرد که با این اقدام تمامی جوانان صاحب شغل شده و از مهاجرت به کشورهای بیرونی دست می‌کشند.

صدیقی افزود: «مشکلات زیادی سر راه صنعت‌کاران و سرمایه‌گذاران در کشور وجود دارد که باید امارت اسلامی توجه‌ی جدی برای حل این مشکلات نماید».

او نبود برق دوامدار را در پارک‌های صنعتی یکی از چالش های جدی عنوان کرده و گفت: اگر برق دوامدار داشته باشیم ما می‌توانیم نیازهای اولیه کشور خود را تامین کنیم.

مسوولان در انجمن صنعتکاران کشور در اخیر از تمام سرمایه‌گذاران و تاجران که خارج از کشور به سر می‌برند، خواست تا دوباره به کشور برگردند و در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری نمایند.

این در حالی است که ملاهبت الله آخندزاده، رهبر طالبان روز دوشنبه(30 جوزا) با 30 تاجر کشور دیدار 4 ساعته داشته است. در این دیدار تاجران و سرمایه‌گذران مشکلات و پیشنهادات خود را با رهبر طالبان درمیان گذاشته‌اند.

 

 

صنعتکاران برای قربانیان زلزله اخیر 15 میلیون افغانی کمک کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد