طالبان-ازدواج-اجباری-با-زنان-و-دختران-را-تکذیب-کردند

گروه طالبان در مورد گزارش‌های مبنی بر ریش گذاشتن مردان و نکاح اجباری زنان و دختران اعلام کرده که این گونه مقررات خودسرانه اعمال ملیشه‌های داعشی را منعکس می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، امروز دوشنبه(۲۱، سرطان) با نشر اعلامیه، گفته است که در این اواخر، اسناد و هشدارهای جعلی از آدرس امارت اسلامی نشر می‌شود که گویا مجاهدین مردم را اخطار می‌دهند، قوانینی در باره زنان و ریش مردان مطرح می‌کنند و حتی به نکاح دادن دختران و یا مسائل دیگر؛ درحالیکه این ادعاها بی‌اساس می‌باشند.

وی همچنان می‌افزاید که شماری از ویدیوهای جعلی و صحنه‌های چندین ساله قبل که اکثرا اعمال ملیشه‌های داعشی در آن منعکس شده، دست به دست می‌شود و چنان وانمود می‌کنند گویا تازه باشد و مجاهدین امارت اسلامی مرتکب چنین اعمال شده باشند.

سخنگوی طالبان می‌گوید که امارت اسلامی همه‌ی این موارد را رد نموده و اجازه نمی‌دهد که قوانین و مقررات خودسرانه وضع و زندگی مردم با دشوار ی مواجه شود. همچنان در مورد زنان و مردان نه روش بدی صورت گرفته و نه هم اجازه چنین کاری وجود دارد.

ذبیح‌الله مجاهد، ریشه‌های نشر این اسناد را به این موضوع ربط می‌دهد که هزاران عسکر جنگ را ترک کردند و به آغوش امارت اسلامی پناه آوردند، نزدیک به دو صد ولسوالی تحت تصرف جنگجویان این گروه درآمده‌اند.

این درحالی است که از دو روز بدینسو، اسنادی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی دست بدست می‌شود که طالبان از ملا امامان و بزرگان قوم در مناطق تحت کنترل شان خواسته‌اند تا لیست دختران بالای ۱۵ سال و بیوه‌های زیر سن ۴۵ سال را به‌خاطر نکاح با افراد این گروه ترتیب دهند. 

در این سند تصریح شده است که این دختران بعد از عقد نکاح به مدارس دینی در وزیرستان انتقال داده خواهند شد.

طالبان ازدواج اجباری با زنان و دختران را تکذیب کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد