طالبان-سه-هزار-خانواده-را-مجبور-به-ترک‌-خانه‌های‌شان-کرده‌اند

صدها تن در ولایت قندهار دست به اعتراض زده و می‌گویند که طالبان نزدیک به سه هزار خانواده را از ناحیه اول شهر قندهار، مجبور به کوج اجباری کرده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ صدها تن در ولایت قندهار امروز( سه‌شنبه، 23 سنبله) دست به اعتراض زده و گفته اند که طالبان نزدیک به سه صد خانواده را در محله‌ی به نام« فرقه‌ کهنه» از مربوطات ناحه اول شهر قندهار مجبور کرده اند که خانه‌های شان را ترک کنند.

 معترضان گفته اند که نظام پیشین تنها به خانواده‌هایی که در حکومت کار می‌کردند، اجازه زند‌گی در این محله را داده بودند؛ اما این بار از همه ساکنان فرقه کهنه خواسته شده است که خانه‌های‌شان را ترک کنند.

معترضان می‌گویند که جایی برای زند‌گی ندارند و با آمدن هر حکومت تازه با این حالت روبه‌رو می‌شوند و مسوولان حکومت جدید آن‌ها را مجبور به ترک خانه‌های‌شان می‌کنند

این معترضان که در برابر دفتر والی قندهار تجمع کرده و خواستار تأمین حقوق‌شان شده اند، می‌گویند که طالبان با بلندگوها از موترهای رنجر روز گذشته از آن‌ها خواسته بودند که ظرف سه روز خانه‌های‌شان را تخلیه کنند و تنها سامان‌های ضروری خانه را بردارند.

این معترضان که بیش‌ترشان زنان بودند، می‌گویند که بدون داشتن سرپرست و نان‌آور، سال‌ها برای ساختن خانه زحمت کشیده‌اند؛ اما طالبان اکنون آن‌ها را مجبور به ترک خانه‌های‌شان کرده‌اند.

بااین حال گفته می‌شود که پس از اعتراض شهروندان قندهار، حاجی یوسف وفا، والی طالبان برای این ولایت به خانواده‌های معترض اجازه داده که همچنان در خانه‌هایشان بمانند.

طالبان سه هزار خانواده را مجبور به ترک‌ خانه‌های‌شان کرده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد