طالبان-کنترل-ولایت-میدان-وردک-را-در-دست-دارند

شماری از فعالان جامعه مدنی می گویند: مسئولان دولتی در ولایت میدان وردک به فساد متهم اند وطالبان مسلح بخش بزرگ این ولایت را در کنترل خود دارند.

به گزارش آژانس افغان خبر: برخی از فعالان مدنی ولایت میدان وردک امروز پنج شنبه( ۱۶ جدی) در نشست مطبوعاتی تحت نام (نجات میدان وردک )گفتند: والی میدان وردک به جرم بی کفایتی و ضعف کاری که در امور اداری دارد نمی تواند به کار خود ادامه دهد و دولت باید به فکر نجات این ولایت از فساد و بی توجهی شود.

اباسین بریال یک تن از فعالان مدنی این ولایت با بیان این که ۷۵ درصد مناطق میدان وردک به دست طالبان است تصریح نمود، این گروه مسلح با داشتن ریاست معارف، برق و امکانات لازم توانسته اند به خانه های مردم نفوذ کنند و تمامی اختیارات این ولایت را به دست گیرند.

آقای اباسین با ابراز اینکه  ۳۵ درصد قضایا را طالبان در این ولایت اداره می کنند  اضافه کرد،  ایجاد محکمه های صحرایی، دره زدن زنان، نکاح اجباری دختران برای خودشان، بد دادن دختران زیر سن از جمله اختیاراتی هستند که طالبان در این ولایت انجام می دهند.

وی با متهم نمودن والی میدان وردک و دار و دسته او به فساد اظهار داشت: حکومت ولایت میدان وردک را فراموش کرده و در مقابل این خیانت ها سکوت کرده و کوچکترین اقدامی جهت رسیدگی اقدام ننموده است.

او افزود: کارمندان دولتی در هر سمت با سپری نمودن امتحان از نزد دولت، باید به نزد طالبان نیز امتحانی را جهت استخدام به آن کار سپری نمایند.

توزیع تذکره برای طالبان در ولایت میدان وردک

در همین حال آقای بریال تاکید می کند که صادر نمودن تذکره افغانی برای طالبان در این ولایت به صورت علنی انجام می شود که بدون هیچ گونه هراسی توزیع میگردد.

او با اشاره به این طالبان به عنوان شهروندان افغانستان آزادانه زندگی می کنند اضافه می کند که گروه جنگجویان طالب در مخالفت و جنگ با دولت اما با داشتن تذکره های افغانی به راحتی پاسپورت می گیرند و به هر جای که بخواهند رفت و آمد می نمایند.

اباسین بریال از همکاری پلیس با طالبان در این ولایت نیز خبر داده می گوید: نیروی امنیتی در میدان وردک با خیانت و کمک به مخالفان و طالبان توانسته مهر سکوت بر دهان این مردم بزنند و مردم برای دفاع از خود حق هیچ گونه اقدامی را ندارند.

منبع درآمد طالبان معدن مرمر سیدآباد است

آقای اباسین بریال می گوید: معدن مرمر تنگی سیدآباد به دست طالبان است و بیشتر منابع مالی آن ها از این معدن به دست می آید.

بریال علاوه کرد، طالبان با هیچ کمبودی در این ولایت مواجه نیست و تمامی نیازمندی هایشان برآورده میشود.

۹۵ درصد از مکاتب در ولایت میدان وردک بسته است

این فعالان مدنی اظهار می دارند که به تعداد ۹۵ در صد مکاتب در این ولایت بسته هستند و یا هم اصلا وجود ندارد و به عنوان مکاتب خیالی یاد می شوند.

این فعالان می گویند: معلمان از این مکاتب معاش در یافت می کنند، تمامی لوازم و قرطاسیه برای آنها فراهم می شود اما خود مکتب در این ولایت فعالیت ندارد.

با تلاش زیاد نتوانستیم نظر مسئولان محلی این ولایت را با خود داشته باشیم

طالبان کنترل ولایت میدان وردک را در دست دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد