طرح-ایجاد-پرورشگاه-برای-کودکان-بی-سرپرست-در-کابل

کشور های ناروی و دانمارک طرحی را روی دست گرفته اند تا برای کودکان بی سرپرست و مهاجر افغان در کابل، پرورشگاه ایجاد نمایند.

به گزارش  افغان نیوز: کشورهای دانمارک و ناروی  روی طرحی برای سرپرستی کودکان در کابل کار می کنند.

تورکیل املند، معاون وزیرعدلیه ناروی به خبرگزاری رویترز گفته است٬ تا اکنون در این مورد توافق صورت نگرفته اما  با مسوولان افغان در این مورد گفتگو خواهند کرد.

در همین حال  حفیظ احمد میاخیل، مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرین گفته است؛ افغان های که کمتر از 18 و 17 سال سن دارند، نباید از کشور های اروپای اخراج شوند، زیرا این روند  مغایر توافق افغانستان و اتحادیه اروپا است.

آقای میاخیل افزوده که برگشتاندن کودکان و پناهجویان زیر سن، خلاف توافقی است که ناروی با اتحادیه اروپا به امضا رسانیده است. امید وارم که کشور های میزبان به مکلفیت های بین المللی شان را احترام بگذارند و به کنوانسیون‌ها و میثاق‌های بین المللی متعهد باشند.

معاون وزارت عدلیه ناروی اظهار داشت که کشورش تصمیم دارد یک مرکز با سهولت های معیاری و آموزشی در افغانستان برای افغان های شانزده٬ هفده و هیجده ساله ایجاد کند و کودکان مهاجر را به کشورشان برگردانند.

در همین حال ایوار استوکیریت، مسوول اداره یونسیف ناروی گفته است، وضعیت امنیتی افغانستان در یک و نیم سال گذشته بدتر شده است و این اطفال در افغانستان  محفوظ نمی باشند.

قابل ذکر است که وزارت مهاجرین افغانستان از ایجاد این مرکز برای کودکان بی سرپرست و مهاجر ابراز بی‌خبری می‌کند.

طرح ایجاد پرورشگاه برای کودکان بی سرپرست در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد