طرح-تشویقی-سواد-آموزی-مورد-تایید-کابینه-قرار-گرفت

وزارت معارف طرح تشویقی و اجباری سازی تدریجی آموزش سواد را به جلسه کابینه ارائه کرد و کابینه این طرح را مورد تایید قرار داده است.

به گزارش افغان نیوز: طرح تشویقی و اجباری سازی تدریجی آموزش سواد توسط معین سواد آموزی وزارت معارف به جلسه ارایه و خاطر نشان گردید که این طرح به حمایت همکاران ملی و بین المللی فعال در بخش آموزش سواد ترتیب گردیده است.

هدف از ترتیب طرح ارایه خدمات بیشتر به آموزش سواد برای بزرگ سالان، تشویق افراد بی سواد از راه های آسان و کم مصرف، اجباری نمودن سواد بالای کارکنان خدماتی در سکتور های خصوصی و دولتی و استفاده موثر از امکانات و ظرفیت های موجود نهاد ها به منظور افزایش سطح سواد می باشد.

در این طرح راهکار هایی چون اعطای جواز رانندگی برای متقاضیان در صورت فراگیری سواد، معیار قرار دادن داشتن سواد حین تقرر اجیران در ادارات دولتی، تخفیف در میعاد جزای آنعده زندانیانی که در زندان آموزش سواد را فرا گرفته و یا منحیث معلم سواد آموزی در زندان داوطلب میگردند، در نظر گرفته شده است.

کابینه؛ وزارت معارف را موظف نمود تا در قسمت ترویج سواد آموزی جنبه های تشویقی را در نظر گرفته، طرح ارایه شده را طبق تذکر جلسه تصحیح و بعد از تائید معاون دوم ریاست جمهوری به منصۀ تطبیق قرار دهد.

در اخیر جلسه کابینه، شش مورد معاهدات بین المللی توسط معین مالی و اداری وزارت امور خارجه به جلسه مطرح شد که مورد تائید قرار گرفت.

طرح تشویقی سواد آموزی مورد تایید کابینه قرار گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد