طرح-جمع-آوری-معتادین-به-مواد-مخدردرکابل-اجرائی-شد

حکومت در یک کمپاین مشترک دوصد تن از معتادان مواد مخدر را از حومه پل سوخته، در غرب شهر کابل جمع آوری کرده و به بیمارستان ها انتقال دادند.

به گزارش افغان نیوز: این کمپاین جمع آوری معتادان امروز یک شنبه (13حمل) از سوی وزارت های مبارزه با مواد مخدر، کار و امور اجتماعی و صحت عامه برگزار شد.

علی افتخاری، مسئول آموزش‌های حرفه‌ای کمپ فینیکس ( کمپ تداوی معتادان) گفت که این افراد نخست برای مدت ۳ ماه در بیمارستان تحت مراقبت‌های صحی قرار می‌گیرند و سپس مطابق بازار کار افغانستان، جهت آموزش‌های مسلکی به مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت کار و امور اجتماعی منتقل می‌شوند.

آقای افتخاری تاکید کرد که روند جمع آوری و تداوی معتادان به صورت مداوم ادامه دارد و نهادهای مربوط در هر دور این کمپاین، حدود ۲۰۰ معتاد را به مراکز صحی معرفی می‌کنند.

افتخاری افزود: «کمپاین جمع آوری معتادین در هر دو ماه راه اندازی می‌شود که هر بار ما حدود ۲۰۰ معتاد را از نقاط مختلف شهر کابل جمع آوری می‌کنیم و در حال حاضر حدود ۹۰۰ معتاد در بیمارستان‌ها و یا هم در مرکز آموزش‌های حرفه‌ای مصروف آموزش هستند».

براساس گفته‌های این مسئول وزارت کار و امور اجتماعی، پیش از این هر فرد معتاد حدود ۴۵ روز تحت مراقبت صحی قرار می‌گرفت اما اکنون این مدت به ۳ ماه افزایش یافته است.

 

طرح جمع آوری معتادین به مواد مخدردرکابل اجرائی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد