طی-سال-گذشته-به-۲-۵-میلیون-نفر-تذکره-برقی-توزیع-شده‌است

مسوولان اداره ملی احصاییه و معلومات از جمع آوری بیش‌از ۱ میلیارد افغانی عواید در یک سال گذشته خبر داده و می‌گویند که این اداره در دو سال گذشته بیش‌از ۴ میلیون تذکره برقی در سراسر کشور توزیع کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ فقیر محمد زیار، سرپرست ریاست اداره ملی احصاییه و معلومات روز چهارشنبه (۱۱ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که این اداره در یک سال گذشته، برای بیش از ۲.۵ میلیون نفر در سراسر کشور تذکره برقی توزیع نموده است. 

زیار افزود که این اداره پس تسلط امارت اسلامی در افغانستان بیش از ۴.۶ میلیون تذکره برقی در سراسر کشور توزیع نموده و عواید این اداره در سال گذشته به ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون افغانی رسیده است. 

او بیان داشت که در سال گذشته، در کابل برای بیش‌از ۳۲۰ هزار نفر و در ولایت‌های کشور برای ۳ میلیون و ۵۰ هزار نفر خدمات توزیع، اصلاح و تایید تذکره‌های کاغذی و خدمات ثبت وقایع حیاتی ارائه گردیده است. 

‏سرپرست اداره ملی احصاییه و معلومات می‌گوید که این اداره در یک سال گذشته، ۴۰ نفر کمیشن‌کار را به دلیل جعل اسناد گرفتار نموده و دوسیه‌های آنان را به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی نموده است. 

زیار گفت که به‌منظور مبارزه با فساد اداری در این اداره ۱۳۰ قضیه را بررسی نموده که در نتیجه آن ۴ قضیه به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی، ۳۹ کارمند منفک، ۸۷ کارمند اخطاریه، ۷۶ کارمند توصیه، ۱۱ کارمند تبدیلی و ۲ کارمند دیگر تنزیل بست شده‌اند. 

عبدالمتین سالگ، رییس عمومی معلومات جغرافیای اداره ملی احصاییه و معلومات در این نشست گفت که این اداره با استفاده از تکنالوژی ریموت سنسنگ و تصاویر ماهواره‌ای ساحات تحت کشت للمی و آبی را در کشور تثبیت نموده است که به اساس آن ۲.۸ میلیون هکتار زمین زراعتی کشف شده که از این میان ۲میلیون هکتار آن آبی و ۸۰۴ هزار هکتار آن للمی می‌باشد.

او گفت که این آمار نشان می‌دهد که نسبت به سال‌های گذشته ساحات تحت کشت ۷.۷ درصد افزایش یافته است. 

مسوولان اداره ملی احصاییه و معلومات در این نشست می‌گویند که این اداره در سطح کشور ۷۴ مرکز توزیع تذکره برقی دارد که از این میان ۱۵ مرکز آن در کابل و ۵۹ مرکز آن در ولایت‌های کشور می‌باشد. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

طی سال گذشته به ۲.۵ میلیون نفر تذکره برقی توزیع شده‌است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد