ظرفیت-توزیع-پاسپورت-روزانه-تا-ده‌هزار-جلد-افزایش-می‌یابد

مسوولان ریاست پاسپورت می‌گویند که تا یک ماه دیگر با ایجاد ۴ سایت در چهار زون شهرکابل ظرفیت توزیع پاسپورت در کابل روزانه به ۱۰هزار جلد افزایش می‌یابد.

به گزارش افغان نیوز؛ شیرشاه قریشی، معین ریاست پاسپورت امروز ( سه‌شنبه، ۱ سنبله ) در گزارش‌دهی دولت به ملت گفت که قرارداد تهیه ۳ میلیون جلد پاسپورت نهایی شده و بزودی به کشور خواهد رسید و تدارک ۲ میلیون جلد دیگر با لوگوی جمهوریت را به وزارت مالیه پیشنهاد کرده است.

قریشی افزود که در یک سال گذشته تاکنون ۷۱۴هزار و ۳۳۷ جلد پاسپورت کمپیوتری از طریق فورم آنلاین و آفلاین برای متقاضیان توزیع گردیده است.

او می‌گوید که ریاست پاسپورت روزانه به تعداد ۴هزار جلد پاسپورت برای شهروندان کشور توزیع می‌کند و تا یک ماه دیگر با ایجاد ۴ سایت در چهار زونِ شهرکابل ظرفیت توزیع پاسپورت در کابل روزانه به ۱۰هزار جلد می‌رسد.

به گفته او در ۱۷ ولایت کشور تفتیش مدیریت‌های ریاست پاسپورت تمام شده و در ولایت‌های دیگر تفتیش شروع و با ختم این پروسه در ولایت‌های کشور بزودی توزیع پاسپورت آغاز خواهد شد.

او گفت که به تعداد ۳۵۰ افراد کمیشن‌کار و استفاده جو دستگیر و به مراجع عدلی و قضایی معرفی شده است.

قریشی گفت که تاکنون مجموعا مبلغ ۴ میلیارد و ۵۵ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۲۵۰ افغانی عواید از توزیع پاسپورت جمع آوری و به حساب دولت افزود شده است.

او گفت که در جریان یک سال گذشته به تعداد ۴ هزار و ۱۷۱ جلد پاسپورت تمدید ویزه به اتباع خارجی نیز توزیع شده است.

مسوولان ریاست پاسپورت می‌گویند که به منظور تسریع روند عرضه خدمات در مرکز و ولایات سیستم فورمه آنلاین را انکشاف داده و بزودی سیستم فورمه آنلاین را در ولایات نیز فعال خواهد شد.

آنان افزود که با توظیف تیم‌های سیار، تسهیلات لازم برای توزیع پاسپورت به منسوبین نهادهای امنیتی، حجاج و تاجران را فراهم کرده است.

آژانس افغان نیوزـ مهدی انصاری

ظرفیت توزیع پاسپورت روزانه تا ده‌هزار جلد افزایش می‌یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد