عاشورا-در-افغانستان-با-یونیفورم-ملی-تجلیل-شود

واعظ زاده، یکی از علمای دینی در ایام محرم از سایر علما و خطبا خواست تا عاشورا را در افغانستان با یونیفورم ملی تجلیل و مطرح کنند.

به گزارش افغان خبر: واعظ زاده بهسودی یکی از عالمان دین در جلسه توجیهی علما در کابل بیان کرد که علما باید عاشورا را در افغانستان با یونیفورم افغانستان تجلیل و مطرح کنند، چنین کاری به نفع اسلام و افغانستان است.

 آیت الله واعظ زاده بهسودی گفت که مطرح کردن دین، اسلام و عاشورا در هر کشوری با یونیفورم همان کشور، به سود اسلام و عاشورا است و در غیر آن مردم از اسلام و عاشورا فاصله خواهند گرفت.

اقای واعظ زاده ماهیت اسلام و عاشورا را واحد دانسته و مطرح کردن اسلام و عاشورا را با یونیفورم هر منطقه و کشور برای پایداری اسلام مفید عنوان کرد.

آیت الله واعظ زاده از خطبا خواست تا که قیام عاشورا را از جبهه حسین مطرح نموده و محسنات قیام عاشورا، اهلبیت و دین اسلام را بر شمارند.

این عالم دین؛ قمه زنی را یکی از نمونه های نفرت پراکنی عنوان نموده و از عزاداران حسینی خواست که نباید با قمه زدن، چهره خشن و زشت از دین اسلام و مذهب شیعه به نمایش بگذارند؛ بلکه به صورت بهتر و مهربانی مکتب حسین را پایدار نگهدارند.

از سوی هم محمد محقق معاون ریاست اجرائیه بعد سیاسی قیام عاشورا و دیگر نهضت های اسلامی را در حال حاضر برای مسلمانان در افغانستان و جهان حائز اهمیت دانست.

آقای محقق گفت که اهداف تبلیغ ما باید مشخص باشد و نیز باید بدانیم که دراین برهه از زمان در کشورهای اسلامی چگونه باید تبلیغ نماییم.

محقق؛ گروه های افراطی و تکفیری را دست ساخته های سازمانهای جاسوسی دانسته تاکید کرد که این گروه های افراطی و پیشمرگان دشمنان دین مقدس اسلام اند.

معاون ریاست اجرائیه گفت که دشمنان اسلام با بوجود آوردن این گروه ها در تلاش مصروف ساختن مسلمانان و افزایش دشمنی ها میان مسلمانان و نیز به نمایش گذاشتن چهره خشن از اسلام و ترویج اسلام هراسی در جهان است.

وی رسالت علما را معرفی چهره اصلی و واقعی اسلام که همانا چهره صلح خواهی است دانسته و از علما خواست تا دعوت پیامبر اسلام را دعوتی مبتنی بر منطق و مطابق با علم و دانش برای جهان معرفی کند.

به گفته محقق اعمال گروه های تکفیری در هیچ یک از مذاهب اسلامی جای ندارد و از علما و خطبا خواست تا چهره های این گروه های افراطی و تکفیری را بشناسند و برای جهانیان بشناسانند.

این درحالی است که ایام عاشورا از سوی مسلمانان در تمام کشورها با دایر کردن مراسم سوگواری، سینه زنی و نذر و خیرات گرامی داشته میشود.

عاشورا در افغانستان با یونیفورم ملی تجلیل شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد