عالمان-دین-بر-اخوت-مردم-افغانستان-تاکید-کردند

شماری از استادان دانشگاه و عالمان دین به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) در یک همایشی بر اخوت و برادری بین اقوام کشور تاکید کردند و می‌گویند که منافع کشور در اتحاد مردم است.

به گزارش افغان نیوز؛ سید حسین عالمی بلخی، رییس دارلانشاء شورای علمای شیعه افغانستان امروز ( چهارشنبه، ۴ دلو) در یک همایشی به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) که از سوی دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله شیخ محمد یعقوبی برگزار شده بود گفت که اتحاد و همدلی بین اقوام کشور نقطه پیروزی مردم افغانستان است.

آقای عالمی افزود که بعداز تغییر نظام سیاسی در کشور امنیت سراسری به وجود آمده و این بهترین زمینه است که اقوام کشور دست به دست هم داده تا آینده‌ای کشور را آباد نمایند.

او بیان داشت که منافع کشور در اتحاد مردم است و از شهروندان کشور خواست که متحد باشند تا افغانستان آباد و آزاد داشته باشیم.

رییس دارلانشاء شورای علمای شیعه افغانستان در این همایش از کارکردهای دفتر حضرت آیت‌الله یعقوبی در افغانستان می‌گوید که ایشان مرجع تقلیدی است که ابتدا دروس خود را در دانشگاه تکمیل و بعد وارد حوزه علمیه شده‌ است.

محمد آصف مطهری، یکی از علمای دین در مورد ابعاد شخصیتی آقای یعقوبی گفت که ایشان ده‌ها مرکز اسلامی، مطالعاتی و مدرسه‌های دینی را داخل افغانستان ایجاد نموده است.

آقای مطهری در مورد شخصیت امام علی(ع) گفت که آن حضرت در دوره حکومداری‌اش از دوری، نفاق و تبعض دوری می‌کرد و باید شهروندان کشور از زندگی حضرت امام علی درس بگیرد.

او بیان داشت که حضرت امام علی بخاطر دین به شهادت رسید و ملت افغانستان باید به دین و اسلام پایبد باشند.

این در حالی است که همه ساله از میلاد حضرت محمد (ص) در افغاستان و شماری از کشورهای اسلامی تجلیل می‌شود.

علی بن ابی‌طالب(ع) مشهور به امام علی و امیرالمؤمنین در تاریخ ۱۳ رجب سال ۲۳ قبل از هجرت چشم به جهان گشود و به عمر ۶۳ سالگی در ۲۱ رمضان سال ۴۰ قمری به شهادت رسید.

عالمان دین بر اخوت مردم افغانستان تاکید کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد