عالمان-دین-مسلمانان-افغانستان-بدون-تفرقه-در-صلح-زندگی-می‌کنند

عالمان دین در مراسم گرامیداشت از غدیر خم می‌گویند که شیعیان افغانستان و هزاره‌های اهل تشیع در دین‌داری و پیروی از دین مبین اسلام با شئونات تذکر یافته محمدی پیش قدم هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ سید حسین عالمی بلخی، رییس دارلانشاء شورای علمای شیعه افغانستان در مراسم گرامیداشت از عید غدیر خم از مسلمانان و شیعیان افغانستان تمجید کرده و گفت که مسلمانان و شیعیان افغانستان در طول تاریخ با اصول و ضوابط اسلامی رفتار کرده و اجازه نداده است که میان مسلمانان کشور تفرقه ایجاد گردد. 

عالمی بلخی افزود: پس از دوران خلفای راشدین  زمانیکه مکتوب متحدالمال صادر شد و به تمامی ائمه جماعات بلاد اسلامی گفته شد که در منابر بر علی(ع) سب و دشنام صورت بگیرد و در همه جا به سادگی این حکم اجرا شد اما؛ مسلمانان و شیعیان افغانستان از این امر سربازده و گفتند این امر را اجرا نمی‌کنند زیرا؛ حضرت علی ولی خداست و بر ولی خدا دشنام و سب را قبول ندارند. 

او بیان داشت که در نهایت با ارسال چندین هیات در هزاره‌جات، توافق صورت گرفت تا مردم هزاره‌ و سرزمین شیعیان افغانستان  سالانه جریمه و مالیات سنگین به حکومت وقت پرداخت نمایند اما؛ دشنام علیه علی را نپذیرند. 

رییس دارلانشاء شورای علمای شیعه افغانستان خاطر نشان کرد که  مسلمانان و شیعیان افغانستان، بخاطر دفاع از عقاید شان نخستین اقدام را در جهاد علیه قشون سرخ شوروی از هزاره‌جات انجام داد و در راه دفاع از دین وارزشهای دینی خود خونهای زیادی تاز زمان پیروزی داده است. 

غلام سخی عبادی، عالم دین در این برنامه گفت که پیام غدیر برای نسل جوان امروز در راستای شناخت خوبتر دین است و حقیقت دین را جوانان می‌تواند از پیام غدیر دریابند. 

این در حالی است که همه ساله از روز عید سعید غدیر خم در سراسر افغانستان با مراسم‌های جداگانه تجلیل می‌شود.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

عالمان دین: مسلمانان افغانستان بدون تفرقه در صلح زندگی می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد