عامل-درصد-بیماری-ها-درکابل-آب-های-آلوده-است

پزشکان در شفاخانه های کابل بیان میدارند که علت بیماری بیش از ۷۰ درصد مراجعین به بیمارستان ها نوشیدن آب آلوده است.

به گزارش افغان نیوز: پزشکان در شفاخانه انتانی کابل می‌گویند علت بیماری بیش از ۷۰ درصد مراجعین به این بیمارستان، نوشیدن آب آلوده است. پیش از این اداره محیط زیست اعلام کرده بود که آب کابل آلوده به باکتری‌ است و در برخی مکان‌ها قابل نوشیدن نیست.

در اثر تحقیقات که درمورد آب های پایتخت صورت گرفته است، در 100 میلی لیتر از این آب، در بهترین حالت دست کم 20 باکتری مضر برای بدن وجود دارد.

با این حال بخش عمده‌ای از جمعیت حدود پنج میلیونی کابل از آب چاه استفاده می‌کنند.

در سال‌های گذشته اداره محیط زیست افغانستان بارها نسبت به آلودگی آب پایتخت هشدار داده است. این اداره می‌گوید در برخی مناطق کابل آلودگی آب به‌اندازه‌ای زیاد است که قابل نوشیدن نیست.

تیمی دو نفره از آزمایشگاه وزارت انکشاف دهات قرار شد در این زمینه تحقیقات شانرا آغاز نمایند اما این تیم تحقیقی در یافته اند که 70 درصد آب های زیر زمینی کابل آلوده است.

به گفته مسئولین وزارت انکشاف دهات افغانستان آزمایشگاه این وزارت آزمایش‌ها را در حد معیارهای بین‌المللی انجام می‌دهد.

آقای صدیقی پس از اعلام نتایج تاکید کرد که با توجه به معیارهای سازمان جهانی بهداشت و کشورهای آسیایی، این آب غیرقابل نوشیدن است.

ولی این آب را روزانه هزاران نفر در کابل می‌نوشند. آبی بیماری‌زا.

داکتر عرب یکی از داکتران شفاخانه انتانی درکابل به بی بی سی گفته است؛ این باکتری‌ها سبب ایجاد انگل‌ها و بیماری‌هایی چون آمیبیازیس، ژیاردیازیس، سلمونیاس، محرقه و هیپاتیت است.

دکتر عرب علاوه کرده است که بیش از ۷۰درصد بیمارانی که به شفاخانه انتانی کابل مراجعه می‌کنند، افرادی هستند که آب آلوده بیمارشان ساخته است.

عامل 70 درصد بیماری ها درکابل آب های آلوده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد