انتصاب-کارمند-بلند-رتبه-به-صورت-غیرقانونی-در-وزارت-مالیه-افغانستان

۶۴تن از کارمندان بست ۱ و ۲ در وزارت مالیه در مغایرت با قانون خدمات ملکی به صورت پیشنهاد مستقیم وزیر مالیه به ریاست جمهوری، به کار گمارده شدند.

به گزارش افغان نیوز: هرچند رئیس جمهور همیشه داد از اصلاحات میزند و تلاش دارد که قانون خدمات ملکی اجرایی شود و کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی آزمون های شفاف برای جذب کارمندان دولتی برگزار کند، اما وزیر مالیه مانع اجرایی شدن سخنان رئیس جمهور شده است.

روزنامه اطلاعات روز با نشر گزارشی گفته است که در بست‌های ۱ و ۲ وزارت مالیه‌ی افغانستان هیچ کارمندی پروسه‌ی اصلاحات کارکنان خدمات ملکی را طی نکرده و تقرر این کارمندان بر خلاف قانون خدمات ملکی افغانستان صورت گرفته است.

یافته‌های اطلاعات روز نشان می‌دهد که در وزارت مالیه تحت ریاست اکلیل حکیمی وزیر برحال مالیه و در دوران حکومت وحدت ملی اکنون هیچ‌یک از ۶۴ کارمند این وزارت که شامل بست‌های ۱و۲ می‌شوند، بر اساس دستور قانون خدمات ملکی و تحت نظارت کمیسیون اصلاحات اداری صورت نگرفته است.

وزارت مالیه‌ی افغانستان در مجموع ۸۰۵۸ نفر کارمند را در تشکیل خود دارد. از میان این تعداد کارمندان در دفتر مرکزی وزارت مالیه، ۱۵ تن در بست اول و ۴۹ تن در بست دوم کار می‌کنند.

با این حال رئیس جمهورغنی با اعتماد کامل، اکلیل حکیمی را یکی از وزیران برتر حکومت وحدت ملی میداند.

انتصاب 64کارمند بلند رتبه به صورت غیرقانونی در وزارت مالیه افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد