عباس-آخند‌-با-نهادهای-بین‌المللی-کمک‌رسان-گفتگو-کرد

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث ا.ا از نشستی سرپرست این وزارت با نهاد‌های بین‌المللی کمک‌رسان در افغانستان خبر داد.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت دولت در امور حوادث امروز (سه‌شنبه، ۱۵ حوت) در رشته پیام‌های در ایکس نگاشته است که این نشست برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان ناشی از برف‌باری، باران و سرما شدید در سطح کشور به ریاست، محمد عباس آخند، سرپرست این وزارت برگزار شده است.

بر اساس خبرنامه، سرپرست این وزارت، ضمن استقبال از کمک‌های بشردوستانه سازمان مختلف کمک‌رسان، در افغانستان، روی چالش‌های همچون تغییرات اقلیمی، رانش زمین، زلزله و سایر حوادث صحبت نموده، گفت: «از اثر بارندگی‌، برفباری و سردی هوا متاسفانه تلفات انسانی، خسارات مالی و تعداد زیاد مواشی تلف گردیده، از این رو نیاز است تا کمک‌های بشردوستانه به منظور جلوگیری از تلفات بیشتر انسانی و مواشی روی دست گرفته شود».

وی افزوده است که با توجه به وضعیت کنونی که بیشترین راه‌های مواصلاتی مسدود گردیده است، نیاز است تا سازمان‌های بین‌المللی بیشتر از پیش با ما همکاری نمایند و در مدیریت وضعیت عمومی آسیب‌دیدگان در کنار ما قرار داشته باشند.

طبق خبرنامه این وزارت، آقای آخند‌، ضمن یادآوری وضعیت آب و هوا در فصل بهار و حوادث احتمالی، تاکید کرده است که نیاز است تا کمک‌های بشردوستانه ادامه داشته و روند کمک‌رسانی تسریع و جهت مدیریت بهتر کمک‌ها و ایجاد شفافیت در کمک‌رسانی بر هماهنگی میان این وزارت و موسسات ملی و بین‌الملی وجود داشته باشد.

این وزارت می‌گوید که در این نشست، نماینده دفتر «UN-OCHA » روی فعالیت‌ها و کمک‌رسانی شان برای آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث صحبت نموده و تعهد شان را در این زمینه ابراز داشت.

در همین حال، عبدالرحمن زاهد رییس عمومی مالی و اداری این وزارت گفت: تغییرات اقلیمی در سطح جهان بوجود آمده، که افغانستان بیشتر متاثر از این تغییرات اقلیمی است.

 وی همچنان افزود که سایر کشورها امکانات بیشتر دارد و افغانستان نیاز جدی به کمک‌های بشردوستانه داشته و از دفاتر سازمان ملل متحد و موسسات داخلی و خارجی خواهان کمک‌رسانی برای آسیب‌دیدگان شد.

در همین رابطه، نماینده سازمان غذایی جهان(WFP) گفته است که به اساس پلان زمستانی، حدود 1.2 میلیون انسان را تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه قرار داده است و این روند جریان دارد.

وی تصریح کرد که متعهد است تا برای 8 میلیون انسان در افغانستان کمک‌های بشری توزیع نماید.

در همین حال نماینده‌گان دفاتر IOM, DRC, IRC, NRC، اکتید، حمایه اطفال و یونسیف روی فعالیت‌های شان صحبت نموده و بر ادامه کمک‌های‌شان وعده سپرده است.

عباس آخند‌ با نهادهای بین‌المللی کمک‌رسان گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد