عبدالله-دو-میلیون-بی‌جاشده-و-میلیون-مهاجر-داریم

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی: در حال حاضر، نزدیک به ۲ میلیون بی‌جاشدۀ داخلی و دست‌کم ۶ میلیون مهاجر داریم که نیازمند کمک و همکاری جدی هستند.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ هماهنگی میان دولت افغانستان و سازمان‌های بشردوستانه به منظور شناسایی بهتر میکانیزم‌های همکاری و تشخیص اولویت‌ها، رسیده‌گی به مشکلات بی‌جاشده‌گان، عودت‌کننده‌گان و مهاجرین، روز (چهارشنبه) تحت ریاست دوکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در قصر سپیدار برگزار گردید.

آقای عبدالله در این جلسه گفت که به دلیل ناامنی و خشکسالی، شمار بی‌جاشده‌گان و مهاجرین افزایش یافته است. در حال حاضر، نزدیک به 2 میلیون بی‌جاشدۀ داخلی داریم و دست‌کم 6 میلیون مهاجر که عمدتاً در ایران و پاکستان به سر می‌برند.

رییس اجراییه کشور بر هماهنگی و انسجام لازم میان نهادهای دولتی و سازمان‌های بین‌المللی در زمینۀ رسیده‌گی به نیازمندی‌های مهاجرین و بیجاشده‌گان تأکید کرد و گفت که برای رسیده‌گی به مطالبات عودت‌کننده‌گان، بی‌جاشده‌گان و مهاجرین نیازمند راه‌های حل دوام‌دار و مطمین هستیم.

وی با تأکید بر تداوم اصلاحات در نهادهای دولتی گفت که رهبری حکومت وحدت ملی به‌برگزاری به موقع و شفاف انتخابات پارلمانی متعهد است و در این راستا تسهیلات لازم را به کمیسیون‌های انتخاباتی فراهم ساخته است.

در ادامه، آقای فلیپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و آقای مارک لوکاک معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و هماهنگ‌کنندۀ کمک‌های اضطراری صحبت کردند و از برنامه‌ها و اقدامات حکومت افغانستان در زمینۀ رسیده‌گی به بی‌جاشده‌گان، مهاجرین و آسیب‌دیدگان ناشی خشکسالی و درگیری‌ها ستایش کردند.

آنان به حمایت دوام‌دار از حکومت و مردم افغانستان تعهد سپردند و گفتند که در زمینۀ کمک به آسیب‌دیدگان و بیجاشده‌گان، نیازمند هماهنگی و تدابیر بیشتر می‌باشیم.

هیأت بلندپایۀ ملل متحد با اشاره به کنفرانس بین‌المللی ژینوا در پیوند به مسایل افغانستان که تا یک ماه دیگر برگزار خواهد شد، گفتند که این نشست می‌تواند زمینه‌ساز کمک و همکاری جامعه جهانی با مهاجرین، بی‌جاشده‌گان و رسیده‌گی به آسیب‌دیدگان خشکسالی باشد.

عبدالله: دو میلیون بی‌جاشده و 6 میلیون مهاجر داریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد