عبدالله-سالانه-۴۰۰-هزار-تن-وارد-بازار-کار-می‌شوند

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور در نشست کمیتهٔ جوانان و اشتغال‌زایی گفت که ۲۷ درصد بیکار داریم و سالانه ۴۰۰ هزار تن دیگر وارد بازار کار می‌شوند.

به گزارش افغان نیوز: رییس اجراییه کشور، روز یک شنبه(6، جوزا) در این نشست تاکید داشت که کارآفرینی و کاهش بیکاری بدون سهم ‌فعال نهادهای داخلی و بین‌المللی ممکن نیست؛ زیرا براساس آمار ۲۷ درصد بیکار داریم و سالانه ۴۰۰ هزار تن دیگر وارد بازار کار می‌شوند.

نماینده سازمان بین‌المللی کار در افغانستان (ILO) گفت که الگوی شروع و رشد تجارت در بیشتر کشورهای آسیایی و افریقایی نتیجه مثبت داشته است. این برنامه در مزار تطبیق شده و در کابل نیز آغاز خواهد شد.

رییس اجراییه کشور به وزارت تجارت و اتاق تجارت و صنایع هدایت داد که الگوی مورد نظر را براساس نیازمندی و ضرورت بازار کار امکان‌سنجی و ارزیابی نماید که چگونه می‌توان از تجربه موفق سایر کشورها استفاده مؤثر کرد.

در این نشست، طرح استخدام کسانی‌که مدارک تحصیلی ۱۲ و یا ۱۴ دارند، در بست‌های ۷- ۸ ادارات خدمات ملکی نیز به بحث و بررسی گرفته شد و رییس اجراییه کشور گفت که باید این طرح از نظر قانونی و شرایط عملی مورد مداقه قرار گیرد.

عبدالله: سالانه ۴۰۰ هزار تن وارد بازار کار می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد