عربستان-صدور-ویزای-حاجیان-افغانستان-را-به-حالت-تعلیق-درآورد

سفارت عربستان صدور ویزا برای کسانی که به سفر زیارتی حج میروند را تا معلوم شدن برنامه پرواز های شرکت هوایی آریانا به تعویق انداخته است.

به گزارش افغان نیوز: استاد سرور دانش معاون رییس جمهور به وزارت حج، ارشاد و اوقاف، شرکت هوایی آریانا و دیگر ادارات مربوطه، هدایت داد که طبق قراردادها و شرط نامه هایی که بین آنها و وزارت ارشاد، حج و اوقاف به منظور اجرای پروسه ملی حج منعقد شده اند، وظایف و مکلفیت های شان را در وقت تعیین شده و به درستی انجام دهند، تا پروسه ملی حج بهتر از سال های گذشته به پایان برسد.

در جلسه کمیته ملی حج که روز چهارشنبه (21سرطان) در دفترمعاونت دوم ریاست جمهوری و رییس آن کمیته برگزار شد، فیض محمد عثمانی وزیر ارشاد، حج و اوقاف علاوه بر ارائه گزارش از روند اجراآت در پروسه حج گفت که طبق مقررات کشور عربستان سعودی، اخذ ویزه برای حجاج زمانی میسر است که برنامه پروازها برای انتقال حجاج، نهایی و در سیستم درج شده باشد.

وی تأکید کرد که شرکت هوایی آریانا باید برنامه پروازها را به زودترین فرصت ممکن نهایی کند تا امور مربوط به اخذ ویزا با سهولت بیشتر انجام شود.

عبدالعلی فروغ معاون تجارتی شرکت هوایی آریانا در این جلسه اطمینان داد که برنامه پروازی این شرکت به زودترین وقت و در زمان مناسب نهایی خواهد شد.

در این جلسه، همچنین وزیر ارشاد، حج و اوقاف از نحوۀ اجرایی شدن هزینه خدماتی به ولایات و زون های پروازی جهت رسیدگی به امور عاجل و ضروری و حق الزحمه کمیته های ولایتی این وزارت به کمیته ملی حج فرضی گزارش داد.

فیض محمد عثمانی همچنین از کندی روند معرفی سهمیه استثنایی با توجه به کمبود وقت اظهار نگرانی کرد.

معاون رییس جمهور، تأکید کرد که اداره امور ریاست جمهوری لیست نهایی سهمیه های ورثه شهدا را هرچه سریعتر به وزارت حج و اوقاف ارائه نماید تا برنامه ریزی های لازم به وقت مناسب صورت بگیرد.

عربستان صدور ویزای حاجیان افغانستان را به حالت تعلیق درآورد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد