علما-افغانستان-نیاز-به-وحدت-و-علم-روز-دارد

شماری از استادان دانشگاه و عالمان دین در محفل «اصلاح، اتفاق و پیشرفت جامعه» از دیدگاه علامه فیضانی می‌گویند که جامعه امروزی افغانستان نیاز به وحدت و علم روز دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ از پنجاه‌و یکمین سالروز ناپدید و زندانی شدن علامه محمد عطاالله فیضانی تحت عنوان «افکار مولانا فیضانی در جهت اصلاح، اتفاق و پیشرفت جامعه» امروز ( سه‌شنبه، ۲۸ قوس) در کابل گرامی داشت شد.
خلیل‌الله ناصری، رییس کمیته جوانان کانون فرهنگی علامه فیضانی گفت که هدف از برگزاری این محفل آشنایی با شخصیت علامه فیضانی و عملی سازی افکار او در اجتماع و کشور می‌باشد.
آقای ناصری افزود که فیضانی با هفت بار زندانی شدن بازهم کشورش را ترک نکرد و با فکر و اندیشه‌ای که داشت به کشورش خدمت نمود و این امر نمونه‌ای بارز تلاش‌های او است.
او بیان داشت که تلاش‌های فیصانی به جوانان امروزی پیام واضح و روشن دارد و نباید تحت هیچ شرایط دست از خدمت به کشور برداشت.  
رییس کمیته جوانان کانون فرهنگی علامه فیضانی در این محفل می‌گوید که علامه فیصانی جوانان و نوجوانان را تشویق به مطالعه و تحقیق نموده تا راهگشای  مشکلات جامعه باشد.
آقای ناصری تاکید کرد که جوانان امروزی با آشنا شدن با شخصیت علامه فیضانی می‌خواهند که به مطالعه روی بیاورند و استعدادهای درونی‌شان را رشد دهند.
او گفت که از فیضانی آثار گهرباری در عرصه‌های مختلف از جمله خداشناسی، خودشناسی، اقتصاد، سیاست، جامعه‌شناسی، عرفان، تصوف و بخش‌های دیگر نوشته و تاهنوز باقی مانده است.
صدیق چکری، وزیر پیشین وزارت حج و اوقاف در این محفل گفت که بیشترین تلاش آقای فیضانی در پیوند به نوسازی بخش معارف، زراعت و اقتصاد کشور بود و به همین علت هفت بار زندانی شد.
سید مبین هاشمی، یکی از استادان دانشگاه در این محفل گفت که جوانان و نوجوانان کشور باید طوری آموزش و تربیت داده شوند که در آینده خدمت گذار کشور باشند تا دست مردم افغانستان از کمک‌های کشورهای بیرونی کوتاه شود.
 این در حالی است علامه فیضانی در سال ۱۳۰۲ هجری شمسی در شهر هرات – افغانستان به دنیا آمده و ۵۰ سال پیش از امروز در زمان حکومت سردار محمد داوود خان زندانی ناپدید شده است. از او ۵۱ اثر علمی و فرهنگی در بخش‌های گونه‌گون به جا مانده‌است.

آژانس افغان نیوز _ مهدی انصاری

علما: افغانستان نیاز به وحدت و علم روز دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد