علما-با-بعثت-پیامبر-اسلام-تعصبات-قومی-از-بین-رفت

مسوولان امارت اسلامی در برنامه گرامی‌داشت از بعثت پیامبر و سالروز خروج ارتش سرخ شوروی از افغانستان می‌گوید که تنها مردم افغانستان می‌توانند مشکلات و بحران‌ کشور را حل نماید.

به گزارش افغان نیوز؛ از بعثت پیامبر اسلام و سالروز خروج قشون سرخ شوروی از افغانستان، روز گذشته (دوشنبه، ۱ حوت) با حضوری برخی مقام‌های امارت اسلامی طی برنامه‌‌ای در ‌کابل گرامیداشت شد.

برگزار کنندگان این برنامه از امارت اسلامی خواستار رسیدگی به مشکلات شهروندان شدند.

سید حسن فاضل زاده، رییس مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان در این مراسم گفت که دولت و ملت باید کمک و همکار یک دیگر باشند تا بتوانند مشکلات موجود از جمله مشکل اقتصادی را کشور حل کنند. 

فاضل‌زاده از امارت اسلامی خواستار توجه جدی در قسمت مشکلات مردم غرب کابل شده و افزود که باید دولت یک پل ارتباطی بین دولت و ملت را برای مشکلاتشان فراهم نماید. 

محمد عیسی غزنوی، معاون ریاست استخبارات ۰۶ کابل گفت که امارت اسلامی به مشکلات مردم توجه جدی دارد و  از مردم خواست، مشکلات شان را با مسوولان حکومت در میان بگذارند تا به مشکلات شان رسیدگی شود. 

عزیزالرحمن منصور، معین وزارت حج و اوقاف امارت اسلامی در این مراسم گفت که بعثت پیامبر بزرگترین نعمت و رعایت حقوق تمام اتباع و زنان را تامین کرده است. 

استاد عارفی، یکی از عالمان دین در این برنامه افزود که بعد از بعثت پیامبر نفرت‌ جنگ‌های صد ساله به الفت و خیانت‌ها به برادری، جهل با تعلیم و تربیه به دانایی تبدیل شده و زن که زنده به گور می‌شد شخصیت اجتماعی پیدا کردند. 

اعضای مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان در این برنامه روی  خواست‌های مردم غرب کابل تاکید کردند و از مسوولان امارت اسلامی خواستند که به مشکلات مردم توجه جدی نمایند. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

علما: با بعثت پیامبر اسلام تعصبات قومی از بین رفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد