عمده-ترین-مشکلات-جوانان-تجارت-پیشه

شماری از جوانان تجارت پیشه می‌گویند: نبود بازار برای محصولاتی که توسط جوانان افغان تولید می گردد، سبب شده که آنان دست از تجارت و تولید بردارند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: نهاد "دست دوستی" امروز ( پنج شنبه 3 حوت) کنفرانس "رهبران آینده تجارت" را در دانشگاه پولی تخنیگ کابل دایر کرد و مسوولان این نهاد گفتند: جوانان افغانستان ظرفیت تولید محصولات مختلف را دارند اما نبود بازار سبب می شود که انان دست از تولید بردارند.

ظهیر احمد احمدی، مسوول برگزاری کنفرانس رهبران آینده تجارت گفت: برنامه رهبران آینده تجارت برای جوانانی است که در حال حاضر تجارت دارند و می‌خواهند این تجارت را گسترش دهند.

آقای احمدی گفت: نهاد دست دوستی تجارب تاجران موفق را به دیگر جوانانی که می‌خواهند وارد دنیای تجارت شوند انتقال می‌دهند تا انها به موفقیت برسند.

نهاد دست دوستی برای جوانان تجارت پیشه فرصت یابی می کند که چه زمینه های در داخل افغانستان وجود دارد تا جوانان باید روی آن تمرکز کنند. او گفت: جوانان افغانستان اگر میخواهند در کار خود موفق باشند باید به استقلال اقتصادی دست پیدا کنند.

احمدی بیان داشت: نهاد دست دوستی به جوانان تجارت پیشه مشوره میدهد که چطور با پول کم، تجارت را شروع کنند. او تاکید کرد: در شرایط کنونی افغانستان زمینه تجارت برای قشر جوان فراهم نیست و دولت نیز کدام برنامه حمایوی برای این طبقه ندارد.

مسئول برگزاری رهبران آینده تجارت گفت: جوانان نباید از تلاش برای تجارت دست بردارند و باید تلاش کنند. در شرایط کنونی بیشتر از دو هزار جوان تجارت پیشه در نهاد دست دوستی مصروف فراگیری تجارت اند.

از سوی هم، محبیب الله استانگزی یکی از اشتراک کنندگان گفت: کنفرانس رهبران آینده تجارت برای جوانان تجارت پیشه بسیار مفید است و راه اندازی چنین برنامه  میتواند یک انگیزه خوب برای جوانان باشد.

استانگزی از حکومت می‌خواهد که زمینه کار و سرمایه گذاری را در کشور فراهم کند تا زمینه اشتغال برای جوانان کشور نیز فراهم گردد.

مرضیه احمدی یکی از اشتراک کنندگان دیگر این برنامه گفت: این برنامه یک زمینه خوب برای جونان است چرا که جوانان ایده‌ی تازه فرا می گیرند.

خانم احمدی بیان داشت: جوانان افغانستان از زمینه های تجارت در افغانستان آگاهی ندارند و راه اندازی برنامه های مانند رهبران آینده تجارت میتواند زمینه ساز برای رشد این قشر باشد.

عمده ترین مشکلات جوانان تجارت پیشه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد