غنی-به-مشکلات-مهاجرین-باید-رسیدگی-شود

رییس‌جمهور غنی به وزارت های تحصیلات عالی، معارف و ادارۀ ثبت احوال نفوس هدایت داد تا هماهنگی خوبی را ایجاد نمایند و به مشکلات مهاجرین در زمان برگشت، رسیدگی شود.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ کمیسیون عالی مهاجرین به ریاست محمداشرف غنی رئیس‌جمهور کشور در ارگ برگزار گردید و روی وضعیت عمومی مهاجرین افغان بحث نمود.

رئیس‌جمهور غنی در این جلسه گفت که باید از وضعیت مهاجرین افغان تصویر واضح وجود داشته‌باشد تا براساس آن، به مشکلات و خواست‌های اساسی آنان رسیدگی‌شود. وی همچنان بر رسیدگی به کودکان بی‌سرپرست و زنان عودت کننده تأکید ورزید.

وی تصریح‌کرد که وزارت اقتصاد با انجوها هماهنگی خوبی را ایجاد نماید تا براساس تفاهم، تسهیلات لازم برای عودت کنند‌گان روی‌دست گرفته شود. وی علاوه‌کرد که سهولت‌های لازم برای توزیع تذکره و موضوع سند تحصیلی عودت کنند‌گان نیز باید ایجاد گردد.

آقای غنی هدایت‌داد تا نهادهای مرتبط، مانند وزارت تحصیلات عالی، معارف و ادارۀ ثبت احوال نفوس هماهنگی خوبی را ایجاد نمایند و به مشکلات مهاجرین در زمان برگشت، رسیدگی شود.

رئیس‌جمهور کشور گفت که در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی محل واحد برای پذیرایی از مهاجرین درنظر گرفته شود و خدمات به موقع برای آنان صورت گیرد. وی به وزارت خارجه هدایت‌داد تا با سفارت خانه‌های افغانستان صحبت‌شود و از تجارب موفق آنان دراین خصوص استفاده صورت گیرد.

اشرف غنی همچنان بر وضاحت مسوولیت‌پذیری و تعهد وزارت‌های انکشاف دهات، زراعت و مالداری، صحت عامه و کار و امور اجتماعی و شهدا و معلولین تأکید کرد.

در این جلسه، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه نیز تاکید داشت که وزارت مهاجرین باید برنامه‌ها و پلان‌های خویش را مرور کند تا مشکلات و چالش‌ها در یک فهرست منظم ترتیب و تصامیم لازم دراین خصوص اتخاذ گردد.

غنی: به مشکلات مهاجرین باید رسیدگی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد