غنی-سهم-معلولین-در-ادارات-دولتی-افزایش-می-یابد

رییس جمهور غنی در دیدار با معلولین و ورثه شهدای ولایت قندهار وعده سپرد که سهم معلولین در ادارات دولتی افزایش خواهد یافت.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در دومین روز سفرش به ولایت قندهار ظهر دیروز با معلولین و ورثه شهدای آن ولایت دیدار کرد و خواست ها و مشکلات آنان را استماع نمود.

در این دیدار که حیات الله حیات والی ولایت قندهار نیز حضور داشت، معلولین و ورثه شهدای آن ولایت خواست ها و پیشنهادات شان را در رابطه به انتصاب دو سناتور به نمایندگی از معلولین، اعمار شهرک برای ورثه شهدای ملکی و نظامی، ایجاد فدارسیون ملی معلولین، فراهم نمودن اعضای مصنوعی و وسایل مورد نیاز معلولین و ایجاد دفاتر معلولین به سطح زون ها، با رئیس جمهور کشور شریک ساختند.

رئیس جمهور کشور ضمن اینکه از پیشنهادات مشخص آنان ابراز امتنان نموده، گفت: متاسفانه جنگ تحمیلی در کشور باعث شده است که شماری از فرزندان این وطن شهید و معلول شوند و برای من اولویت اصلی صلح و پایان جنگ در کشور است.

وی افزود: ما نیاز داریم که به یک طرح مشخص دست یابیم تا در نتیجۀ آن حقوق معلولین برآورده شود و برای آنان کارهای بنیادی صورت گیرد.

همچنان رئیس جمهور کشور گفت که دو تن از نمایندگان معلولین را از سراسر کشور به حیث سناتور در مشرانو جرگه انتصاب می نماید و یک تن از معلولین به حیث مشاور ریاست جمهوری استخدام می شود. وی همچنان وعده سپرد که سهم معلولین در ادارات دولتی افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهور گفت که هیاتی مشترک از نمایندگان معلولین و مسئولین حکومتی ایجاد گردد تا مشکلات اساسی معلولین را واضح سازد و پیشنهادات مشخص برای رفع این مشکلات، ارائه نماید.

این درحالی است که رییس جمهور غنی در پایان سفرش به قندهار، صبح امروز جمعه(14، سرطان) در راس یک هیات عالی رتبۀ دولتی به منظور بررسی وضعیت عمومی و امنیتی ولایت زابل، وارد آن ولایت گردید.

غنی: سهم معلولین در ادارات دولتی افزایش می یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد