غنی-هدایت-داد-تا-مشکلات-معلولین-حل-شود

رییس جمهور غنی به ادارات مربوطه در راستای ایجاد یک چوکات واضح با وزارت شهدا و معلولین هدایت داد تا به خواست های اساسی افراد دارای معلولیت، توجه صورت گیرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور عصر دیروز از طریق ویدیوکنفرانس با هیات رهبری وزارت دولت در امور شهدا و معلولین، روی مسودۀ استراتیژی ملی معلولیت، بحث کرد.

رییس جمهور غنی تلاش های وزارت دولت در امور شهدا و معلولین را مورد تقدیر قرار داد و گفت که کارهای انجام شده، کافی نیست و باید ابتکارات جدید در استراتیژی ملی معلولیت در نظر گرفته شود.

وی افزود که در سکتورهای معارف، صحت، مسکن، زراعت و صنعت و همچنان در بخش های آگاهی عامه و استخدام به افراد دارای معلولیت اقدامات مشخص تعریف شود و گزارش پیشرفت های آن به ریاست جمهوری ارائه گردد.

آقای غنی گفت که در یکی از جلسات شورای عالی اقتصادی با سکتور خصوصی نشست خاص صورت گیرد تا مشکلات افراد دارای معلولیت با مشارکت آنان، حل شود.

اشرف غنی با اشاره بر اینکه رسیدگی به افراد دارای معلولیت یک مسئولیت اجتماعی و اخلاقی است، به وزارت ها و ادارات مربوطه در راستای ایجاد یک چوکات واضح با وزارت شهدا و معلولین در بخش های مختلف، هدایت داد تا به خواست های اساسی افراد دارای معلولیت، توجه صورت گیرد.

 رئیس جمهور غنی در اخیر سخنانش خطاب به مسئولین وزارت دولت در امور شهدا و معلولین گفت که شما باید تا یک ماه آینده؛ پالیسی، استراتیژی و پلان عمل را ترتیب نموده و با ریاست عمومی ادارۀ امور شریک سازید.

این درحالی است که مسوولان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان روز چهارشنبه( ۱۲، قوس ) طی یک کنفرانس خبری در کابل به پیشواز از روز جهانی معلولین گفتند که از یک طرف ۱۳ درصد نفوس کشور را افراد معلول تشکیل می‌دهد و از سوی دیگر حضور آنان در برنامه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی حکومت کمرنگ می‌باشد.

بنفشه یعقوبی، کمشنر کمیسیون حقوق بشر افغانستان گفت: طرز نگاه نسبت به افراد معلول سبب شده که این قشر در بسیاری موارد نادیده گرفته شود. همچنان افراد دارای معلولیت منزوی شده و در فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کمتر سهم می‌گیرند.

 

غنی هدایت داد تا مشکلات معلولین حل شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد