فرارسیدن-عید-قربان؛-شهروندان-کشور-از-بیکاری-و-فقر-شکایت-دارند

با فرا رسیدن عید قربان شماری شهروندان کشور از افزایش بیکاری و بهای بلند مواد خوراکی شکایت کرده و می‌گویند که به دلیل بیکاری توان خرید میوه‌ خشک را ندارند.

به گزارش افغان نیوز؛ شهروندان کابل امروز (سه‌شنبه، ۶ سرطان) در گفتگو با آژانس افغان نیوز می‌گویند که حضور مردم به دلیل بیکاری و عدم توان خرید، نسبت به عیدهای گذشته در بازار کم رنگ است. 

مهدی نظری، یکی از شهروندان کابل می‌گوید که عید قربان امسال نسبت به عیدهای سال گذشته متفاوت است زیرا؛ بهای لباس، شیرینی‌باب، میوه‌های خشک و تازه بلند است و مردم توان خرید آنها را ندارند. 

میرویس، یکی از کارگران در شهر کابل نیز می‌گوید که وضعیت بد اقتصادی، بیکاری و بهای بلند مواد خوراکی باعث شده که او امسال آمادگی تجلیل عید از نداشته باشد. 

میروس می‌افزاید که کار ساخت و ساز در کشور به ویژه در شهر کابل به شدت کاهش یافته و این امر سبب بیکاری کارگران روز مزد شده است.

غلام سخی، یکی از دکانداران شهر کابل می‌گوید که بازار فروش آنان در مقایسه با سال‌های پیش، کم‌رنگ شده است. 

او بیان داشت که در کار فروشات دکانداران نزدیک به ۸۰ درصد تغییرات آمده‌ است. به باور او یکی از علت‌ها در این زمینه نبود کار و افزایش فقر در جامعه‌ است. 

جعفر سکندری، یکی دیگر از دکانداران شهر کابل می‌گوید که سال‌های گذشته در ایام عید خرید و فروش آنان چندین برابر افزایش داشت اما؛ امسال بازار خرید و فروش به دلیل ناتوانی اقتصادی مردم، رونق ندارد.  

با این حال، شهروندان کشور از حکومت سرپرست می‌خواهند که زمینه کار و شغل‌زایی را برای فراهم نمایند تا فقر و بیکاری از جامعه محو شود. 

کمتر از یک روز دیگر به عید قربان باقی مانده اما؛ مردم به دلیل وضعیت بد اقتصادی در کشور مانند عیدهای گذشته آمادگی نگرفته‌ است. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

فرارسیدن عید قربان؛ شهروندان کشور از بیکاری و فقر شکایت دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد