فراهی-قانون-رسانه‌های-همگانی-نافذ-می‌شود

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که قانون رسانه‌های همگانی و قانون حق دسترسی به اطلاعات به زودی در کشور نافذ خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ حیات الله مهاجر فراهی، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ در نشستی در هرات، گفت که این قوانین با اندکی تغییرات نافذ خواهد شد.

او تاکید کرد: «قانونی که قبلاً بود با اندکی تغییر به رهبری امارت اسلامی فرستاده شده است و پس از توشیح و تأیید رهبری، در اختیار تمامی رسانه‌ها قرار می‌گیرد».

معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ افزود که به منظور دسترسی آسان و به موقع خبرنگاران به اطلاعات،  قرار است در ادارات حکومتی بخش آگاهی عامه فعال شود.

فراهی به مشکلات مالی رسانه‌ها ‌اشاره کرده و گفت: میدانیم اکثر رسانه‌ها در کشور با مشکلات مختلفی از جمله مالی دچار هستند، ما در تلاش رفع این مشکلات هستیم.

این اقدام وزارت اطلاعات و فرهنگ با استقبال خبرنگاران هرات روبه‌رو شده است. خبرنگاران هرات می‌گویند که نبود قوانین، آنان را در زمینه فعالیت‌های رسانه‌ای و اطلاع رسانی سردرگم کرده است.

مسوولان محلی در هرات نیز می‌گویند که همه نهادهای حکومتی مکلف هستند تا اطلاعات مورد نیاز را در اختیار خبرنگاران و رسانه‌ها قرار دهند.

نعیم الحق حقانی، رییس اطلاعات و فرهنگ هرات گفته است: «دسترسی به اطلاعات ضمن این که حق رسانه‌ها است حق مردم نیز است که باید در جریان امور قرار بگیرند».

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ افزوده که قرار است فعالیت‌ کمیسیون تخطی‌ رسانه‌ای به ولایت‌ها نیز گسترش یابد.

این در حالی است که نزدیک به ۳۰ رسانه‌ چاپی، تصویری و شنیداری در هرات فعالیت دارند.

فراهی: قانون رسانه‌های همگانی نافذ می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد