فساد-اداری-در-افغانستان-به-فرهنگ-مبدل-شده-است

جورج کنینگهام معاون نماینده خاص اتحادیه اروپا در کابل میگوید که فساد اداری در افغانستان به یک فرهنگ تبدیل شده و حکومت نیز هیچ توجهی ندارد.

به گزارش افغان خبر: در کنفرانس بروکسل 15.2 میلیارد دالر تعهد جامعه جهانی کمک برای انکشاف افغانستان است، اما کشور های کمک کننده نگران هستند که این مقدار پول در دریای فساد افغانستان غرق شود و بعد از چهار سال هنوز این کشور متکی به کمک ها باقی بماند.

معاون نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان در یک برنامه خبری بیان داشت که تعهد دولت افغانستان در بدل کمک های انجام شده مبارزه با فساد است.

او علاوه کرد که مبارزه بافساد باید به صورت درست انجام شود، محو این پدیده ناممکن نیست.

وی باورمند است که در برابر فساد باید ایستاد، ادارات دولتی و جاهایی که پول مردم در آن مصرف می شود، باید در برابر فساد مبارز شود.

آقای کنینگهام در این اظهارات اش تاکید کرده است که اتحادیه اروپا با دولت افغانستان در خصوص مصرف درست و شفاف این کمک ها کار می کند تا مطمئن شود که کمک های انجام شده از راه های درست و روش های صحیح به مصرف خواهد رسید.

پیش از این رئیس جمهورغنی نیز بر مبارزه علیه فساد تاکید کرده و بیان کرده بود که افراد مفسد در ادارات دولتی وغیر دولتی دشمنان پنهان مردم افغانستان هستند.

او بیان کرد که مبارزه با این پدیده به اندازه جنگ با تروریزم مشکل است و باید مردم در این زمینه با دولت همکار باشند.

فساد اداری در افغانستان به فرهنگ مبدل شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد