فساد-در-ادارات-دولتی-عامل-اصلی-خشونت-علیه-زنان-است

دادستان کل کشور می‌گوید؛ فساد رابطه مستقیم با خشونت دارد و فساد اداری گسترده در ادارات دولتی سبب شده که افغانستان سومین کشور قانون شکن دنیا معرفی شود.

به گزارش افغان خبر: فرید حمیدی، دادستان کل کشور امروز (چهار شنبه 12 عقرب) در کنفرانس "پیش به سوی افغانستان عاری از فساد اداری و خشونت علیه زنان" گفت؛ فساد و خشونت علیه زنان افغانستان را در بین کشورهای جهان بد نام کرده است و تمام نهادهای دولتی و غیر دولتی باید تلاش کنند تا این پدیده شوم از کشور محو گردد.

آقای حمیدی گفت؛ به اساس یک امار که از سوی نهادهای جهانی نشر شده است افغانستان سومین کشور در جهان است که قانون در آن  رعایت نمی‌شود. او افزود؛ فقر و ناامنی رابطه مستقیم با فساد اداری دارد و تا زمانی که فساد از ادارات دولتی ریشه کن نشود وضعیت این کشور بهبود پیدا نمی‌کند.

دادستانی کل بیان داشت؛ زنان در مدت 15 سال گذشته از نظر  اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رشد کرده است، اما از نظر جایگاه سیاسی میزان رشد زنان به نقطه صفر باقی مانده و دولت مردان نیز هیچ توجه‌ی به این وضعیت زنان نکرده و اکنون نیز ندارد.

فرید حمیدی افزود؛ اداره دادستانی کل، معاونت مبارزه با خشونت علیه زنان را در این اداره ایجاد کرده است که امید میرود با ایجاد این معاونت خشونت علیه خانم ها کاهش پیدا کند. او گفت؛ تا زمانی که خشونت علیه زنان کاهش پیدا نکند وضعیت زنان بهتر نمیشود.

به گفته‌ی دادستان کل؛ در ادارات دادستانی کشور تبعیض بین زن و مرد وجود دارد، و به اساس قانون با زنان برخورد نمی شود. حمیدی گفت؛ نظام عدلی و قضای با مجازات‌ کردن زنان، زندگی اجتماعی از آنها گرفته میشود و در بین جامعه جایگاه زنان از بین میرود.

دادستان کل می‌گوید؛ ظرفیت مسلکی در ادارات عدلی و قضای کم است و باید ظرفیت سازی شود.

فساد اداری و خشونت علیه زنان، در این کشور سبب شده که افغانستان به یکی از فاسدترین کشورهای جهان تبدیل شود.

فساد در ادارات دولتی عامل اصلی خشونت علیه زنان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد