فعالیت-گروه-داعش-بزرگترین-مشکل-مردم-در-شرق-کشور-است

بزرگان و متنفذین نقاط شرقی کشور در یدار با معاون رئیس جمهور بزرگترین مشکل شان را حضور گروه داعش در این مناطق عنوان کرده، خواهان مبارزه جدی حکومت با این گروه شدند.

به گزارش افغان نیوز: جمعى از بزرگان و متنفذین زون شرق کشور از ولايات ننگرهار، لغمان، كنر و نورستان، قبل از ظهر روز سه شنبه 29 حمل، با استاد سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار کرده مشکلات ومطالبات باشندگان ولایات زون شرق کشور را با وی مطرح کردند.

دیدار کنندگان از گسترش فعالیت گروه تروریستی داعش درزون شرق ابرازنگرانی کرده و خواهان توجه جدی حکومت برای سرکوب و نابودی گروههای هراس افگن درولایات شرق کشورشدند.

بزرگان ولایات مشرقی از اقدامات اخیر دولت وشرکای بین المللی آن برای سرکوب گروه داعش در شرق کشور به ویژه ولسوالی اچین استقبال کرده و خواهان توجه ویژه هئیت رهبری حکومت وحدت ملی برای تأمین امنیت در ولایات لغمان، ننگرهار، نورستان و کنر شدند.

بزرگان زون شرق تسریع روند اعمار سرک لین دوم جلال آباد_کابل را به عنوان یکی از مطالبات خود مطرح نموده و تأکید کردند که جلوگیری از تخریب سرک لین اول سرک کابل_جلال آباد نیز به مراقبت جدی نیاز دارد.

دیدار کنندگان استفاده از اسعارخارجی به خصوص کلدار پاکستانی را در داد ستد روز مره مردم درولایات شرقی کشور یک چالش خوانده از حکومت خواستند که برای جلوگیری از استفاده بانکنوت های پاکستانی تدابیری مؤثری روی دست گیرد.

جلوگیری از قطع بی رویۀ جنگلات کنر به منظور حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از حیف و میل منابع طبیعی و احیای مجدد فابریکۀ حجاری و نجاری کنر از دیگر مطالبات دیدار کنندگان بود که با معاون رییس جمهور در میان گذاشته شد.

بزرگان ولایات شرق کشور رسیدگی به مشکلات در نحوۀ قرار داد اعمار سرک دوآب – مندول، ضرورت اعمار سرک کوردر – پارون در ولایت نورستان و اعمار سرک باد پخ در ولایت لغمان را به عنوان ضرورتهای عاجل باشندگان و مردم ولایات متذکره برشمرده و از رهبری حکومت وحدت ملی خواستند که به این مطالبات مردم توجه جدی نماید.

آنان همچنین گفتند که حدود نود درصد باشندگان ولایت نورستان از دسترسی به خدمات صحی محروم بوده و ایجاب می کند که حکومت و به خصوص وزارت صحت عامه اقدامات عملی را در راستای دسترسی مردم نورستان به خدمات صحی روی دست گیرد.

بزرگان مشرقی ضمن تأکید به استخدام و مشارکت کدرهای تحصیل یافته در ادارات دولتی همچنین تقاضا نمودند که به مشکلات باشندگان منطقه هود خیل کابل به دلیل خامه بودن سرک و کوچه ها نیز توجه نماید.

استاد سرور دانش معاون رییس جمهور ضمن خوش آمدید به بزرگان ومتنفذین ولایات زون شرق از همکاری باشندگان این مناطق در مقاطع مختلف با حکومت مرکزی استقبال کرده ونقش مردم مناطق زون شرق را درتحولات افغانستان برجسته توصیف کرده گفت مناطق شرق افغانستان خانه مشترک تمام اقوام افغانستان است.

معاون رییس تصریح کرد که حکومت درجریان مشکلات مردم قرار داشته و تلاش ها برای رسیدگی به مطالبات شهروندان در سطح کل کشور جریان دارد. استاد دانش پدیده داعش را نه تنها برای افغانستان بلکه برای منطقه تهدید جدی خوانده گفت حکومت افغانستان در نابودی گروه تروریستی داعش و ازبین بردن پناهگاهای آنان مصمم است.

معاون رییس جمهور گفت حکومت وحدت ملی به هیچ یک از گروههای تروریستی اجازه نمی دهد که با ایجاد پناهگاه های امن باعث نا امنی در کشورشوند. ایشان همچنین تاکید کردند که حکومت به خانواده های که دراثرحضور گروه داعش درمناطق شرقی کشور بیجا شدند رسیدگی خواهد کرد.

استاد دانش گفت پس از ایجاد حکومت وحدت ملی به برنامه های مهم اقتصادی، پروژه های انکشافی وزیربنایی توجه خاص شده است. به گفته وی شماری از برنامه ها و پروژه های مهم انکشافی در 34 ولایت افغانستان تحت کار و یا هم پلان تطبیقی آن در جریان است که درصورت تحقق آن بخشی قابل توجهی از مشکلات باشندگان ولایات مشرقی وسایر ولایات مرفوع خواهند شد.

در اخیرمعاون رییس جمهور به دیدارکنندگان اطمینان داد که سعی می کند از طریق نهاد های ذی ربط به مشکلات ومطالبات مردم ولایات شرق کشور رسیدگی شود.

فعالیت گروه داعش بزرگترین مشکل مردم در شرق کشور است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد