فقر-و-بیکاری،-عامل-اصلی-مهاجرت-ها

وزیر زراعت،آبیاری و مالداری میگوید که اکثر مهاجرت ها در کشور ناشی از فقر، بیکاری و عدم مصوونیت غذایی است بنأ مهاجرت ها امنیتی نیست بلکه اقتصادی است.

به گزارش افغان نیوز: نصیراحمد درانی، وزیر زراعت،آبیاری و مالداری امروز سه شنبه(25 – میزان)، به رسانه‌ها در کابل اظهار داشت:«مردم به فقر اقتصادی و زیر فقر قرار دارند. مهاجرت‌ شهروندان و بیجاشدن آنان در جوامع روستایی و شهری ناشی از بیکاری و عدم مصوونیت غذایی عنوان شده است».

آقای درانی افزود، روستاها باید به تحرک اقتصادی بیاید تا فاصله اقتصادی میان روستا و شهر کاهش یابد.

وی میگوید که  حکومت باید مردم روستایی و شهری خصوصا زنان را در عرصه تولیدات زراعتی و مواد غذایی تشویق و حمایت نموده و امنیت زنان را در راستایی خودکفایی آنان تامین نماید.

آقای درانی خاطر نشان ساخت، تحقیق و ترویج وزارت زراعت همگون نیست، هنوز به شکل عنعنوی و بسیار راکت می باشد. او گفت، به اساس دیدار و بازدید که از دو ریاست این وزارت داشتیم از برنامه‌های شان رضایت نداریم.

وی میگوید که برنامه‌های کاری و پلانهای این وزارت بصورت میثاق شهروندی ملی شود و سرمایه گذاری به اساس آمار و ارقام دقیق صورت گیرد. او گفت که هرسرمایه گذاری که بدون ارقام دقیق صورت گیرد، نتیجه بخش نیست.

به گفته وزیر زراعت،آبیاری و مالداری: پروفایل هر ولسوالی و ولایت‌ها به اساس میزان تولیدات خوب و موثر شان شناسایی و سرمایه گذاری شود. او گفت، تولیدات باید بصورت منطقوی و ولایات صورت گیرد.

این درحالی است که شمارزیادی از شهروندان از عدم مدیریت آب‌ها، در روستا و شهر درعرصه تولیدات زراعتی شان شاکی بوده و اظهار داشته اند که حکومت و وزارت انرژی و آب باید در مورد مدیریت آب‌ها توجه جدی داشته باشند تا از ضایعات آب جلوگیری به عمل آید.

فقر و بیکاری، عامل اصلی مهاجرت ها

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد