فیسبوک-عامل-تغییر-در-اقدامات-حکومت-بوده-است

در افغانستان بیش از دو ونیم میلیون تن به گونه فعال از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند و مسئولان در ریاست جمهوری می‌گویند؛ رسانه‌های اجتماعی در یک سال اخیر عامل تغییر سیاست‌های حکومت بوده است.

به گزارش افغان خبر؛ شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری امروز (پنج شنبه ۲۹ میزان) در کنفرانس جوانان و اینترنت گفت؛ استفاده از فیسبوک درکشور به گونه چشم گیری رشد کرده است و در بعضی موارد عامل اصلی تغییر سیاست های حکومت نیز محسوب میشود.

مرتضوی گفت؛ تیم‌های انتخاباتی در کاروزار انتخابات ریاست جمهوری بیشترین توجه و استفاده از فیسبوک را می‌کردند و حکومت وحدت ملی توجه خاص به مطالب نشر شده از سوی کابران فیسبوک دارند.

معاون سخنگوی رئیس جمهور در مورد جایگاه شبکه های اجتماعی به خصوص فیسبوک در افغانستان اشاره کرد و گفت؛ در زمستان سال گذشته در کنار سرک‌های کابل آب گرفتگی وجود داشت و کاربران فیسبوک با نشر مطالب از مکان‌های مختلف حکومت را واداشت تا در این زمینه اقدام کند.

آقای مرتضوی افزود؛ رئیس جمهور طی یک فرمان به تمام وزارت خانه‌ها گفته است که با رسانه‌ها به گونه کامل همکاری کنند و سه فرد را برای ارتباطات به رسانه‌ها معرفی کنند. او گفت؛ کمیته بررسی خشونت علیه خبرنگاران ایجاد شده است که در راس این کمیته سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور قرار دارد.

از سوی دیگر مسعود مومن مسئول روابطه عامه نهاد مدیوتیک گفت؛ در افغانستان بیش دو ونیم میلیون افغان به گونه فعال از شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک استفاده میکنند و ۳۰ درصد کاربران به خاطر سرگرمی به این شبکه رو آورده اند.

مومن بیان داشت؛ کابران فیسبوک در افغانستان ۸۷درصد  مردها و ۱۳ درصد خانم‌ها هستند که بیشتر استفاده کنندگان فیسبوک جوانان و بخصوص دانشجویان میباشند.

او گفت؛ مشکلاتی در زمینه‌ی استفاده از فیسبوک در کشور وجود دارد، شماری از کاربران جعلی اند که در بعضی موارد سبب گمراهی جوانان میشوند. مومن افزود؛ باید جوانان نسبت به مطالب که در فضای مجازی نشر میکنند مسئولیت داشته باشد.

فیسبوک یکی از رسانه‌های اجتماعی است که در سال‌های اخیر، میلیون ها تن جوان به این رسانه روی آورده اند.

 

 

فیسبوک عامل تغییر در اقدامات حکومت بوده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد